Citat fra: Danskjävlar Dato 18/05-23, 01:21Og man kan selvfølgelig spekulere yderligere om mindre konkrete ideer hvor ICE-L togene kan bruges indtil videre som f.eks. København-Köln, København Frankfurt, og København-Amsterdam men tiden må vise hvad for nogle muligheder der er på korridoren. En ting er dog sikkert. Sydbanen kommer til at blive en ren racerbane for jernbanetrafik når den tunnel åbner, og så lige mens en jernbanerenæssance er ved at starte.
Det er interessant at de mest realistiske forslag har gået/går i østlig retning - Berlin, Dresden, Prag. Den vestlige retning (Amsterdam, Bruxelles, Paris) hører man ikke så meget til. Men da København er en vigtig luftrute fra Amsterdam, kan det jo være at der er et lille potentiale i den retning også.
Til en start ville det hjælpe med en god forbindelse til Osnabrück (eller Hannover) for skift til Amsterdam eller til Köln med skift til Liège, Bruxelles og Paris. Blot en forlængelse til Bremen ville være en lille hjælp når der nu snart bliver direkte forbindelse derfra til Groningen.