Den største udfordring på ruten er de mange kloakdæksler og -riste, fordi ledningerne under tracéet ikke er flyttet ligesom man gør ved anlæg af letbane. Allerede inden de 30 tons tunge Plusbusser (40 tons fyldt med passagerer) er blevet indsat er de fleste kloakdæksler trykket ned i asfalten, hvilket giver en ujævn kørsel.
Citat fra: Per Holm Dato 6/09-23, 19:39Undrer mig over at man ikke valgte en linjeføring ad Prinsensgade - Vesterbro i stedet for at bøvle med busser ind gennem Boulevarden - Østerå. Så kunne nogle af de gamle åløb og kanaler være fritlagte og de ældste bydele være fredeliggjorte.
Det vigtigste trafikmål må være banegården og hurtig forbindelse til og fra denne.
Banegården er egentlig ikke det mest centrale trafikmål og det er blot ca. 20 år siden at bybusterminalen blev flyttet fra Nytorv til banegården af pladshensyn. Men man har dog fjernet linje 11, 12, 13 og 14 fra at køre igennem Nytorv, så det kun er linje 1 og 2 der gør det nu.
Der er ikke nogle gamle åløb og kanaler under jorden i den del af byen, da Østerå allerede i 1800-tallet blev flyttet og gravet ned under jorden langs Karolinelund og Sønderbro. Den er netop i disse år blevet fritlagt igennem Karolinelund.
Vesterbro er et trafikal mareridt og har bestemt ikke plads til busbaner, der er knap nok plads til cykelsti og fortorv.