Citat fra: Bent Jensen Dato 2/05-23, 12:22Jeg har mange gange studset over den overfart, har set den på billedet flere gange, og hver gang sagt til mig selvhvorfor har de ikke en tunnel over there.
Med venlig hilsen Bent Jensen
Flere km undervandstunnel for 20-30 daglige godsvogne er nok ikke en rigtig god forretning. Ikke at planerne ikke eksisterer, men det er svært at forestille sig de bliver til noget.
I "gamle dage" var der rigtig mange tilsvarende overfarter til Brooklyn/Long Island. De landede typisk i et meget kompakt spornet og havde ikke struktur som et sammenhængende system med hovedstrækninger osv. som ville være en forudsætning for at kunne benytte en fælles tunnel.
Men der er ikke store mængder jernbaneforbrugende industri tilbage på Long Island. Der er et alternativ til overfarten i form af en stor omvej nord om byen, en omvej hvor man ikke er begejstret for farligt gods. Så der er en forretning i at sejle vogne over, men det er ikke store mængder. Typisk sejler de én gang i døgnet, men det kan være så meget som 3 daglige ture.
/Carsten Lundsten