Citat fra: jsp Dato 7/11-23, 14:09I søndags havde jeg planen om at rejse på strækningen Aarhus H - Hadsten, men måtte opgive, da jeg hørte om driftsforstyrrelsen.
Noget jeg undrede mig over er, at Arriva (ifølge MitTog-appen) kørte med flere afgange Aarhus-Hadsten-Langå og så videre. Kender du forklaringen på det?
Der var vist et par timer omkring middag hvor alt virkede, men så gik stationen ned igen. I de par timer hvor alt virkede, kørte togene mig bekendt igennem til/fra Aarhus H. I perioderne hvor Aarhus H var gået helt ned, kørte der intet til/fra Aarhus H. Hvis det har stået anderledes i MitTog, har der højst sandsynligt været tale om en data-/kommunikationsfejl imellem de forskellige systemer.
Citat fra: jsp Dato 7/11-23, 14:09Jeg ser ofte, at Arriva stadig kører, selvom der f.eks. er eksempelvis signalfejl i Horsens, men DSB lukker helt ned i et - set udefra - unødigt stort område.
For det første kører Arriva jo ikke til Horsens, så en fejl i Horsens vil sjældent påvirke Arriva direkte i form af aflysninger, men det kan give mindre forsinkelser ved Skanderborg, hvor Arriva kører mod Silkeborg.
Men ved sporskifteproblemer, blok- eller signalfejl eller et nedbrudt tog i eller omkring Horsens er det sværere at håndtere, da man ikke kan vende tog eller på anden måde "køre udenom fejlen" i Horsens, uden at der er bemandet med en stedlig stationsbestyrer. Disse står ikke bare lige sådan standby døgnet rundt, men skal tilkaldes fra gang til gang.