Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- ERTMS
Gå ned Sider: 1 [2]
ERTMS
Af Svend. 24/04-22, 09:21.
Citat fra: Jørgen Schwartz Dato 24/04-22, 07:34
Citat fra: andersj Dato 23/04-22, 21:05
Citat fra: Jørgen Schwartz Dato 23/04-22, 18:26
Citat fra: andersj Dato 20/04-22, 13:04Batteritogene får alle ETCS, da de jo også skal køre mellem Skjern og Holstebro. 

Men spørgsmålet er nok mere hvad man gør frem til at batteritogene leveres, for Y-togene har ikke og får ikke ETCS og Skjern-Holstebro er planlagt til at få ETCS i 2023.

Der skal desuden også være mulighed for at benytte sporforbindelse til Desiroerne, når de skal til værkstedet i Lemvig.

I værste fald må man isolere Y-togene til Lemvig-Thyborøn og køre med Desiro Vemb-Lemvig.

Eller lade Y-togene kun bruge spor 0 i Vemb. Så er de isoleret fra de øvrige spor i ETCS land.

Men hvordan vil du så sikre sporforbindelsen fra spor 1 mod Lemvig? Den skal jo fortsat bruges dagligt, til udveksling af Desiro til værkstedet i Lemvig, så den kan ikke bare aflåses "permanent".

De har jo fundet en løsning på det i Hillerød. Så kan det vel også lade sig gøre i Vemb. Frem med ja-hatten og se mulighederne frem for begrænsningerne.

På den ja-hat vil der så skulle stå "ETCS level 1" og det er der ikke meget som tyder på, vil komme til at ske 😉

ERTMS
Af Jens Hansen. 24/04-22, 20:02.


Ombygning gør kun at lokaltog kan kører igennem Hillerød. Men der skal stadig være en mulighed for at fx godstog kan krydse CBTC spor.
[/quote]

Når spor 11 og 12 bliver ført igennem skal godstog vel ikke på tværs af s-tog?

JH

ERTMS
Af larsht, København. 24/04-22, 21:48.
Citat fra: Jens Hansen Dato 24/04-22, 20:02Ombygning gør kun at lokaltog kan kører igennem Hillerød. Men der skal stadig være en mulighed for at fx godstog kan krydse CBTC spor.

Når spor 11 og 12 bliver ført igennem skal godstog vel ikke på tværs af s-tog?

JH



Det er nemlig helt korrekt  :)
[/quote]

Mvh
Lars

ERTMS
Af steenth. 24/04-22, 21:55.
Citat fra: larsht Dato 24/04-22, 21:48Når spor 11 og 12 bliver ført igennem skal godstog vel ikke på tværs af s-tog?

JH



Det er nemlig helt korrekt
Det kræver at godstoget kan kører igennem uden stop. Hvis godstoget skal vente for at tilpasse toggangen uden at forstyre andre tog, så er der bedre plads til at holde på østsiden.

ERTMS
Af Svend. 24/04-22, 22:03.
Citat fra: larsht Dato 24/04-22, 21:48
Citat fra: Jens Hansen Dato 24/04-22, 20:02Ombygning gør kun at lokaltog kan kører igennem Hillerød. Men der skal stadig være en mulighed for at fx godstog kan krydse CBTC spor.

Når spor 11 og 12 bliver ført igennem skal godstog vel ikke på tværs af s-tog?

JH

Den nuværende sporforbindelse til/fra Frederiksværkbanen fjernes. Alle tog fra/til Frederiksværk, Gribskovbanen og Lille Nord skal anvende spor 11 og 12. Tog Fra/til Gribskovbanen vil også kunne anvende spor 16 og spor 4 nord.



Det er nemlig helt korrekt  :)
[/quote]

ERTMS
Af steenth. 24/04-22, 23:53.
Citat fra: Svend Dato 24/04-22, 22:03Den nuværende sporforbindelse til/fra Frederiksværkbanen fjernes. Alle tog fra/til Frederiksværk, Gribskovbanen og Lille Nord skal anvende spor 11 og 12. Tog Fra/til Gribskovbanen vil også kunne anvende spor 16 og spor 4 nord.


Det er nemlig helt korrekt 
Når man kigger i det sidste beslutningsgrundlag, så der valgmulighed at beholde det nuværende sikringsanlæg eller afskille det i 2 anlæg... Det sidste er samlet set det dyreste..

ERTMS
Af Svend. 25/04-22, 09:02.
Citat fra: steenth Dato 24/04-22, 23:53
Citat fra: Svend Dato 24/04-22, 22:03Den nuværende sporforbindelse til/fra Frederiksværkbanen fjernes. Alle tog fra/til Frederiksværk, Gribskovbanen og Lille Nord skal anvende spor 11 og 12. Tog Fra/til Gribskovbanen vil også kunne anvende spor 16 og spor 4 nord.


Det er nemlig helt korrekt 
Når man kigger i det sidste beslutningsgrundlag, så der valgmulighed at beholde det nuværende sikringsanlæg eller afskille det i 2 anlæg... Det sidste er samlet set det dyreste..

Uanset hvad forsvinder den nuværende sporforbindelse.

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak