Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Næste store europæiske infrastrukturprojekter der kan afsluttes?
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: Per Holm Dato 13/04-23, 18:24Fragt-shuttle mellem havnene i Odessa og Klaipeda til forlængelse af Silkevejen. Hvis ikke for mange broer går til i krigshandlinger burde den hurtigt kunne genoprettes efter krigen. Jernbanerne som den består af skal jo alligevel genopbygges aht. pgl. landes eksport.

Konkurrerer i et vist omfang med Koralmbahn og andre baner som også vil forbinde Middelhavet og Østersøen.

https://youtu.be/pVKYqc-bnEI
Det er også rart at se et jernbaneprojekt hvor der ikke er så meget der kan gå galt. De siger at en forretningsplan skal være så enkel at den kan skrives på bagsiden af et visitkort, og det kan denne: Send fragt til Centraleuropa gennem Ukraine og Belarus til Litauen. Klaipeda er godt nok ikke rigtigt Centraleuropa, men tæt på. Den plan er praktisk talk immun overfor uforudsete omstændigheder.

Folk med mere flyvske tanker ville måske bygge en stikbane (standardsporvidde) til Odesa fra TEN-T netværket i Rumænien, men hvad forstand har bønder på agurkesalat?

Citat fra: mlarsen Dato 15/04-23, 16:37
Citat fra: Per Holm Dato 13/04-23, 18:24Fragt-shuttle mellem havnene i Odessa og Klaipeda til forlængelse af Silkevejen. Hvis ikke for mange broer går til i krigshandlinger burde den hurtigt kunne genoprettes efter krigen. Jernbanerne som den består af skal jo alligevel genopbygges aht. pgl. landes eksport.

Konkurrerer i et vist omfang med Koralmbahn og andre baner som også vil forbinde Middelhavet og Østersøen.

https://youtu.be/pVKYqc-bnEI
Det er også rart at se et jernbaneprojekt hvor der ikke er så meget der kan gå galt. De siger at en forretningsplan skal være så enkel at den kan skrives på bagsiden af et visitkort, og det kan denne: Send fragt til Centraleuropa gennem Ukraine og Belarus til Litauen. Klaipeda er godt nok ikke rigtigt Centraleuropa, men tæt på. Den plan er praktisk talk immun overfor uforudsete omstændigheder.

Folk med mere flyvske tanker ville måske bygge en stikbane (standardsporvidde) til Odesa fra TEN-T netværket i Rumænien, men hvad forstand har bønder på agurkesalat?

'Send fragt til Centraleuropa gennem Ukraine og Belarus til Litauen. Klaipeda er godt nok ikke rigtigt Centraleuropa, men tæt på. Den plan er praktisk talk immun overfor uforudsete omstændigheder.'

Der er kun en lille krig i vejen.....

Eskild

HS2 i England

Citat fra: morten812 Dato 19/04-23, 14:38HS2 i England

... til ibrugtagning engang efter 2030 (hvis jeg har forstået rigtigt) ligesom mange af de andre nævnt her?

Det virker ikke som om der er så mange store projekter der kan indvies før 2030, og en hel del i årene efter (med alle mulige forbehold selvfølgelig).

Gå op Sider: 1 [2]

Jernbanebøger

Kjellerupbanen

Kjellerupbanen. Pris 390 kr.

Læs mere
DB Cargo

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak