Citat fra: thomastog Dato 19/07-23, 11:19Citat fra: Michael Deichmann Dato 19/07-23, 08:51Citat fra: RasmusD Dato 19/07-23, 03:25Citat fra: Michael Deichmann Dato 18/07-23, 23:24Som det er anført flere gange skal banen nedlægges ved lov i Folketinget og det er ikke sket.
Jeg undskylder på forhånd at jeg nu nok kommer til at lyde som en kværulerende flueknepper, men jeg vil bare gerne undgå eventuelle misforståelser:
Ordet "skal" antyder lidt at der er taget en beslutning eller sådan noget, og det er der ikke. Strækning 7 kan kun nedlægges ved lov, da den er oprettet ved lov. Aktuelt er der vist ingen planer om at den skal nedlægges.
Tak, jeg kunne godt se at det kunne misforstås så fint med præcisering.
Hvis man husker at læse ".. og det er ikke sket", så er der ikke megen plads til misforståelser. Og 'skal' er et ord med mange betydninger.
Det passer jo ikke..
Det du citerer, betyder jo, rent faktisk, at det ikke er sket endnu - ikke at hensigten ikke er der..
Så hvis den skulle nedlægges, kunne der allerede være stillet forslag om det, men det forslag er ikke stemt gennem folketinget endnu, så derfor: ".. og det er ikke sket", men den skal stadig.
"Kan" er en bedre om mere præcis formulering i dette tilfælde..