Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Snælltåget
Snælltåget
Af Bent Jensen. 9/04-23, 09:44.
Snælltåget stoppet fremover på Ørestad Station men hvorfor ikke CPH København Lufthavn, der i det .indste lufthavnens terminal bygning?

Snælltåget
Af Krabsen. 9/04-23, 10:24.
Citat fra: Bent Jensen Dato  9/04-23, 09:44Snælltåget stoppet fremover på Ørestad Station men hvorfor ikke CPH København Lufthavn, der i det .indste lufthavnens terminal bygning?

Måske har trafikanalyser vist, at der der blandt togets passagerer er en større andel, der har Fields som mål end Lufthavnen?  ;)

Snælltåget
Af p.jensen. 9/04-23, 11:00.
Der er nok ikke nogen passagerer der kommer med fly og tager videre med nattog - og den anden vej ikke mange der tager nattog til Kastrup og derefter flyver videre.

Man kan da ligesågodt flyve direkte til/fra Hamburg eller Berlin i stedet for først til Kastrup og så med nattog videre.

Har undret mig over hvorfor disse nattog skulle stoppe i Kastrup og ikke i Ørestad eller Høje Tåstrup.

P.Jensen





Snælltåget
Af Bent Jensen. 9/04-23, 11:13.
Citat fra: p.jensen Dato  9/04-23, 11:00Der er nok ikke nogen passagerer der kommer med fly og tager videre med nattog - og den anden vej ikke mange der tager nattog til Kastrup og derefter flyver videre.

Man kan da ligesågodt flyve direkte til/fra Hamburg eller Berlin i stedet for først til Kastrup og så med nattog videre.

Har undret mig over hvorfor disse nattog skulle stoppe i Kastrup og ikke i Ørestad eller Høje Tåstrup.

P.Jensen


Nn


nej men måske bedre for ventende togpassagerer at vente der trods alt bedre end en vind blæst Ørestad Statio med venlig hilsen Bent Jensen

Snælltåget
Af Bent Jensen. 9/04-23, 11:18.
Citat fra: p.jensen Dato  9/04-23, 11:00Der er nok ikke nogen passagerer der kommer med fly og tager videre med nattog - og den anden vej ikke mange der tager nattog til Kastrup og derefter flyver videre.

Man kan da ligesågodt flyve direkte til/fra Hamburg eller Berlin i stedet for først til Kastrup og så med nattog videre.

Har undret mig over hvorfor disse nattog skulle stoppe i Kastrup og ikke i Ørestad eller Høje Tåstrup.

P.Jensen
jeg tænker fordi de skal bruge direkte bane til Ringsted da der kommer sporarbejde Roskilde Ringsted, med venlig hilsen Bent Jensen

Snälltåget
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 9/04-23, 12:26.
Seneste redigering: 9/04-23, 12:31 af Per Holm
Citat fra: krabsen Dato  9/04-23, 10:24
Citat fra: Bent Jensen Dato  9/04-23, 09:44Snälltåget stoppet fremover på Ørestad Station men hvorfor ikke CPH København Lufthavn, der i det .indste lufthavnens terminal bygning?

Måske har trafikanalyser vist, at der der blandt togets passagerer er en større andel, der har Fields som mål end Lufthavnen?  ;)


Den forklaring er ikke helt usandsynlig og der er mange andre trafikmål end lige Fields i nærheden af Ørestad St.

Men generelt vil der i den kommende dekade komme utroligt mange ombygninger i aksen. Både Københavns Lufthavn Kastrup St., Ørestad St., Ny Ellebjerg St. og Glostrup St. står overfor at få flere perronspor enten på strkn. 1 eller strkn. 11.

Disse lyksaligheder vil starte med Cph og Nel og det kan meget vel være at Øre i den kommende køreplansperiode vil vise sig at være den mest stabile løsning og at Schnälltåget mest forudsigeligt kan klappe kaj her.

Og Høje Taastrup St? Se selv på kortet hvor den ligger ...

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Snælltåget
Af Bent Jensen. 9/04-23, 16:04.
Citat fra: Per Holm Dato  9/04-23, 12:26
Citat fra: krabsen Dato  9/04-23, 10:24
Citat fra: Bent Jensen Dato  9/04-23, 09:44Snälltåget stoppet fremover på Ørestad Station men hvorfor ikke CPH København Lufthavn, der i det .indste lufthavnens terminal bygning?

Måske har trafikanalyser vist, at der der blandt togets passagerer er en større andel, der har Fields som mål end Lufthavnen?  ;)


Den forklaring er ikke helt usandsynlig og der er mange andre trafikmål end lige Fields i nærheden af Ørestad St.

Men generelt vil der i den kommende dekade komme utroligt mange ombygninger i aksen. Både Københavns Lufthavn Kastrup St., Ørestad St., Ny Ellebjerg St. og Glostrup St. står overfor at få flere perronspor enten på strkn. 1 eller strkn. 11.

Disse lyksaligheder vil starte med Cph og Nel og det kan meget vel være at Øre i den kommende køreplansperiode vil vise sig at være den mest stabile løsning og at Schnälltåget mest forudsigeligt kan klappe kaj her.

Og Høje Taastrup St? Se selv på kortet hvor den ligger ...
Liver det til noget nu med Glostrup med flere spor og stop for regionaltog med venlig hilsen Bent Jensen

Snälltåget
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 9/04-23, 16:43.
Seneste redigering: 9/04-23, 16:47 af Per Holm
Citat fra: Bent Jensen Dato  9/04-23, 16:04
Citat fra: Per Holm Dato  9/04-23, 12:26
Citat fra: krabsen Dato  9/04-23, 10:24
Citat fra: Bent Jensen Dato  9/04-23, 09:44Snälltåget stoppet fremover på Ørestad Station men hvorfor ikke CPH København Lufthavn, der i det .indste lufthavnens terminal bygning?

Måske har trafikanalyser vist, at der der blandt togets passagerer er en større andel, der har Fields som mål end Lufthavnen?  ;)


Den forklaring er ikke helt usandsynlig og der er mange andre trafikmål end lige Fields i nærheden af Ørestad St.

Men generelt vil der i den kommende dekade komme utroligt mange ombygninger i aksen. Både Københavns Lufthavn Kastrup St., Ørestad St., Ny Ellebjerg St. og Glostrup St. står overfor at få flere perronspor enten på strkn. 1 eller strkn. 11.

Disse lyksaligheder vil starte med Cph og Nel og det kan meget vel være at Øre i den kommende køreplansperiode vil vise sig at være den mest stabile løsning og at Schnälltåget mest forudsigeligt kan klappe kaj her.

Og Høje Taastrup St? Se selv på kortet hvor den ligger ...
Liver det til noget nu med Glostrup med flere spor og stop for regionaltog med venlig hilsen Bent Jensen

I følge Banedanmarks anlægsplan, 2022-12 udg. vil Glostrup 2032 være færdig med 4 perronspor til fjerntog og vi vil få den fulde fornøjelse af Hovedstadens Letbane (og måske også af Snälltåget).

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Snælltåget
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 9/04-23, 17:00.
Ja ca 8 år efter det burde være.

Var tænkte sammen med letbanen. Men hvem siger den er kl I 2024

Snälltåget
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 9/04-23, 17:33.
Seneste redigering: 9/04-23, 17:36 af Per Holm
Citat fra: hummel_62 Dato  9/04-23, 17:00Ja ca 8 år efter det burde være.

Var tænkte sammen med letbanen. Men hvem siger den er kl I 2024


Fra i overmorgen vil hele Midtsjælland (strkn. 4 og 6) være ERTMS og så vil der være dømt "Nix pille" på strkn. 1 fordi der stadig vil være træls mange tog der ikke har ETCS og de skal jo også køres et eller andet sted.

Oveni (eller nedenunder) er Glostrup blødbundsområde; det bliver i enhver henseende stort - især fakturaen til sidst.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Snælltåget
Af anho. 9/04-23, 20:48.
Citat fra: hummel_62 Dato  9/04-23, 17:00Ja ca 8 år efter det burde være.

Var tænkte sammen med letbanen. Men hvem siger den er kl I 2024

Ingen. Den officielle plan er 2025, og det har det været lige siden konstruktionen begyndte.

Tidligere sigtede man på 2024, men det blev udskudt fordi tilladelserne kom sent i hus, og så var frosten sat ind.

Gå op Sider:[1]
Jærnbanen gennem 100 aar
Jærnbanen gennem 100 aar

Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak