Citat fra: mikkelwf Dato 17/04-23, 20:34Er det ikke er tage sorgerne temmelig meget på forskud, at antage, at de ikke vil virke?
Heldigvis skal de virke sammen med Vectron (dual mode) ift. DB's bestilte styrevogne, så det må forventes at de også relativt nemt kommer til at virke med de danske vectron..
Jeg antager bestemt ingenting. Jeg udtrykker blot et håb om at det går som det skal, nu da vi alligevel, sammen med DB, betræder nyt land (hvilket er i modstrid med den oprindelige tanke om ikke at købe uafprøvet materiel).
Styrevognene er en ny konstruktion fra Talgo, der skal spille sammen med både Talgos egne og andre lokomotiver, herunder Vectron. Alt dette skal testes, dokumenteres og godkendes af de tyske myndigheder før vi overhovedet kan komme igang med godkendelsen i Danmark. Det er det der bekymrer mig, for det er ikke noget der går særligt godt hver gang (check DB's IC2, særligt ifm. BR 187, eller DB's Skoda MNE-garniturer).
Men selvfølgelig er håbet lysegrønt, og det kan blive en succeshistorie
P.S: Under alle omstændigheder er det godt at man kan indsætte styrevognene som almindelige endevogne indtil tilladelsen foreligger.