Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- DSB ET ?
Gå ned Sider: 1 2 [3] 4
DSB ET ?
Af KKLD. 12/04-23, 17:58.
Citat fra: tscheel Dato 11/04-23, 20:39Der er masser af strækninger hvor el-togsæt litra SE kan køre 😉


Dem ville man vel ikke kunne bruge andre steder i takt med at man skifter over til førerløse S-tog?

DSB ET ?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 12/04-23, 18:08.
Citat fra: KKLD Dato 12/04-23, 17:58
Citat fra: tscheel Dato 11/04-23, 20:39Der er masser af strækninger hvor el-togsæt litra SE kan køre 😉

Dem ville man vel ikke kunne bruge andre steder i takt med at man skifter over til førerløse S-tog?


Vikler man transformerne om til 3000 V er der mange muligheder.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

DSB ET ?
Af RasmusD. 12/04-23, 18:14.
Denne tråd startede med at handle om ET, og efter lidt over to siders svar tales der pludselig om s-tog og kørestrømsspændinger der ikke bruges nogen steder i Danmark.

Jernbanen.dk i en nøddeskal 😂

DSB ET ?
Af thomastog. 12/04-23, 19:20.
Citat fra: RasmusD Dato 12/04-23, 18:14Denne tråd startede med at handle om ET, og efter lidt over to siders svar tales der pludselig om s-tog og kørestrømsspændinger der ikke bruges nogen steder i Danmark.

Jernbanen.dk i en nøddeskal 😂

Tja. Mit spørgsmål, og afledte blev besvaret; der kom lidt bonus information.

Så enten kunne tråden "dø" der, men i stedet afstedkom det noget andet debat. Det er vel ganske normalt/naturligt, at emnet skifter undervejs, i samtaler/tråde/debat.

Hvis man insisterede på, at holde sig meget stramt til kun det, det første opslag handlede om, så ville det være meget vanskeligt at besvare.

Dit input er jo også et emneskift, og et nyt emne; så du er jo heller ikke selv særlig konsekvent  ;) Jeg syn's det er hyggeligt.

DSB ET ?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 12/04-23, 21:57.
Citat fra: RasmusD Dato 12/04-23, 18:14Jernbanen.dk i en nøddeskal 😂


Jeps. ;D  Og ethvert andet "folkeligt" debatforum i samme nøddeskal.

Sidder der ikke en streng men retfærdig ordstyrer og våger med falkeblik over trafikken og ubønhørligt slår ned på enhver slinger i valsen vil enhver tråd tendere at fise ud af tangenterne efterhånden som folkets "kæpheste" slås an.

Lev med det eller find en streng og ubønhørlig ordstyrer.  ::)

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

DSB ET ?
Af Bengt Larsson. 13/04-23, 15:12.
DSB vill nog inte betala för att installera ETCS i dessa ET, det kommer svenska regioner att få stå för.
Svenska regioner har redan beställt installation av detta system som enligt BaneDk bara har fördelar och inga problem.
https://www.bane.dk/da/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/Fordele-ved-de-nye-signalsystemer

DSB ET ?
Af jacobchristensen. 25/05-23, 22:16.
De tidligere nævnte overvejelser er resulteret i en beslutning. Pressemeddelelse fra Region Skåne af 23/5

CitatRegionstyrelsen godkände inköp av tio begagnade Öresundståg från DSB (danska statsbanorna) för 610 miljoner kronor och att ge trafikdirektören i uppdrag att genomföra inköpet. Öresundstågen som nu köps behövs inte längre i Danmark från och med i december i år. Möjligheten att köpa tågen ger en möjlighet att snabbt öka kapaciteten för att möta en förväntad ökning av antalet resenärer samtidigt som det finns behov att öka antalet tåg när Öresundstågen som tillverkades mellan 2000 och 2012 behöver mer underhåll. Tågen som köps in är speciellt designade för Öresundstrafiken och kan köra på både svenskt och danskt elsystem och klarar även båda ländernas signalsystem.

https://www.mynewsdesk.com/se/region_skane/pressreleases/regionstyrelsen-godkaende-ny-handlingsplan-foer-prehospital-och-mobil-vaard-3254294

DSB ET ?
Af mss. 26/05-23, 09:19.
Hvad med de resterende ca. 25 (?) sæt der er ejet af DSB og udlejet til Skånetrafikken? Vil man bare fortsætte den lejeaftale eller eksisterer der planer for salg/overdragelse af dem også?


DSB ET ?
Af mss. 26/05-23, 12:29.
Jeg har lige gransket tråden på ny, Det er 24 stk. DSB ET der er udlejet og kører for Transdev.


DSB ET ?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 26/05-23, 12:43.
Seneste redigering: 26/05-23, 12:51 af Per Holm
På siden tilhørende Alstom i Sverige finder man (bla.) under Signalling linjen:

"– Delivering ERTMS Onboard equipment for 111 X31 regional trains"

Da regnestykket 34 ET + 77 X31 jo netop giver summen 111 X31 er der vel ikke så meget at gisne om.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

DSB ET ?
Af andersj, Aalborg. 26/05-23, 12:54.
Citat fra: mss Dato 26/05-23, 12:29Jeg har lige gransket tråden på ny, Det er 24 stk. DSB ET der er udlejet og kører for Transdev.

De er ikke udlejet men stillet gratis til rådighed som "betaling" for det materielforbrug der er på driften mellem Peberholm og Østerport.

Anders

DSB ET ?
Af mss. 29/05-23, 01:46.
Tak for svaret Anders.
Så bliver de jo nok i DSB's ejerskab til den bitre ende.


DSB ET ?
Af RasmusD. 2/07-23, 09:01.
Rygtet siger af overdragelsen af de sidste ti ET'ere fra DSB til Skånetrafikken er begyndt. Angiveligt skulle de første to sæt have forladt Danmark.

DSB ET ?
Af Time will tell. 2/07-23, 10:06.
Citat fra: RasmusD Dato  2/07-23, 09:01Rygtet siger af overdragelsen af de sidste ti ET'ere fra DSB til Skånetrafikken er begyndt. Angiveligt skulle de første to sæt have forladt Danmark.

Det har de ikke. Derudover er de altså ikke solgt endnu.

DSB ET/Skånetrafiken X31
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 2/07-23, 10:21.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gå op Sider: 1 2 [3] 4
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966

Dette hæfte på 66 sider om Hornbækbanen blev i 1966 udgivet af Jernbanehistorisk Selskab som en hyldest til banens 50 hhv. 60 års jubilæum. Det er skrevet af Arne Gregersen i samarbejde med Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak