Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Banedanmark ny Anlægsplan
Så er den nye anlægsplan fra Banedanmark ude, efter meget lang ventetid: https://www.ft.dk/samling/20222/almdel/TRU/bilag/109/index.htm

Banedanmark ny Anlægsplan
Af KKLD. 6/03-23, 15:35.
"Omstillingen til 6 Ghz-frekvensbåndet for CBTC afventer endelig afklaring og eventuel aftale med Siemens. Projektet er foreløbigt indplaceret i perioden 2023-2025"

Jeg troede at man ville gå væk fra 6 GHz som jo bliver brugt med 802.11axe (Wi-Fi 6E).

Alt i alt sørgelig læsning.

JH

Banedanmark ny Anlægsplan
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 6/03-23, 16:40.
Seneste redigering: 6/03-23, 16:43 af Per Holm
Citat fra: KKLD Dato  6/03-23, 15:35Jeg troede at man ville gå væk fra 6 GHz som jo bliver brugt med 802.11axe (Wi-Fi 6E).


En af mulighederne er at flytte en lille smule indenfor 6GHz-båndet til den del af det som hedder "ILS". Der vil forblive et overlap til den del der pt. benyttes

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Banedanmark ny Anlægsplan
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 6/03-23, 18:35.
Citat fra: Jens Hansen Dato  6/03-23, 16:24Alt i alt sørgelig læsning.

JH
Ja der er mange, må flyttes udskydes fordi det og det ikke er klart.
Ikke mange "det køre på skinner", undskyld ord valg

Banedanmark ny Anlægsplan
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 7/03-23, 22:32.
Seneste redigering: 7/03-23, 22:40 af Per Holm
Ærgerligt at der først fra 2032 tænkes åbnet fjerntogsperroner på Glostrup St. selv om Hovedstadens Letbane allerede 2025 planlægges taget i brug. Det overflødige skifte i Høje Taastrup må koste en del potentielle rejsende pendlere.

En ombygning af Nordhavn St. skal undersøges med henblik på evt. at stå færdig i 2031. Tja... med mindre det projekt kommer til at omfatte standsningssted for fjerntog, havnebus og flyvebåd virker det ret håbløst. I forvejen kan man mere bekvemt skifte til Metroens havnelinje M4 på Østerport og gangturen under Kalkbrænderihavnsgade vil ikke forsvinde. En transfertunnel på Østerport havde haft mere potentiale.


mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato  7/03-23, 22:32Ærgerligt at der først fra 2032 tænkes åbnet fjerntogsperroner på Glostrup St. selv om Hovedstadens Letbane allerede 2025 planlægges taget i brug. Det overflødige skifte i Høje Taastrup må koste en del potentielle rejsende pendlere.

En ombygning af Nordhavn St. skal undersøges med henblik på evt. at stå færdig i 2031. Tja... med mindre det projekt kommer til at omfatte standsningssted for fjerntog, havnebus og flyvebåd virker det ret håbløst. I forvejen kan man mere bekvemt skifte til Metroens havnelinje M4 på Østerport og gangturen under Kalkbrænderihavnsgade vil ikke forsvinde. En transfertunnel på Østerport havde haft mere potentiale.



Det bliver nok for mange projekter på en gang hvis det laves tidligere, der er jo helt vildt mange projekter på jernbanen for tiden.

Banedanmark ny Anlægsplan
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 8/03-23, 09:24.
Citat fra: frederikhk Dato  8/03-23, 08:54
Citat fra: Per Holm Dato  7/03-23, 22:32Ærgerligt at der først fra 2032 tænkes åbnet fjerntogsperroner på Glostrup St. selv om Hovedstadens Letbane allerede 2025 planlægges taget i brug. Det overflødige skifte i Høje Taastrup må koste en del potentielle rejsende pendlere.


Det bliver nok for mange projekter på en gang hvis det laves tidligere, der er jo helt vildt mange projekter på jernbanen for tiden.

Jeg tænkte på Glostrup Fjern og Ny Ellebjerg Fjern som nogle af de vigtigste.

Så længe sygeplejersker og andet vigtigt sundhedspersonale betales så lousy at de er nødt til at bosætte sig på Fyen og lignende langt-væk-steder må samfundet gøre det så nemt som muligt for dem at pendle til og fra de hospitaler der ligger langs Hovedstadens Letbane for at de ikke skal søge andre steder hen og det sker vel lettest ved at lade deres tog hjemmefra standse i Glostrup. Og tilsvarende for andre dele af Ring Syd.

Bare for at tage et eksempel ...

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato  8/03-23, 09:24
Citat fra: frederikhk Dato  8/03-23, 08:54Det bliver nok for mange projekter på en gang hvis det laves tidligere, der er jo helt vildt mange projekter på jernbanen for tiden.

Jeg tænkte på Glostrup Fjern og Ny Ellebjerg Fjern som nogle af de vigtigste.
Banedanmark kan ikke håndtere at specielt de 2 projekter bygges samtidig. Ny Ellebjerg kommer igang i år og det er det vigtigste projekt af de 2.

Kan det passe at Padborg-Tinglev før bliver dobbeltsporet i 2030?
Hvordan kan 14 km spor koste 800m kr? Er det normalt at opgradering fra et til to spor inkl el koster 57 mio kr/km?

I 2030 er Fehmern vel næsten færdig.

Banedanmark ny Anlægsplan
Af Mads. 3/04-23, 18:06.
Citat fra: TroelsH Dato  3/04-23, 17:45Kan det passe at Padborg-Tinglev før bliver dobbeltsporet i 2030?
Hvordan kan 14 km spor koste 800m kr? Er det normalt at opgradering fra et til to spor inkl el koster 57 mio kr/km?

I 2030 er Fehmern vel næsten færdig.
Den bliver først ombygget når Femern er klar.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak