Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- TRAKO messen 2019 i Gdańsk [PL] (11 fotos)
TRAKO messen 2019 i Gdańsk [PL] (11 fotos)
Af Niels Munch. 17/03-23, 12:43.
Seneste redigering: 17/03-23, 12:50 af Niels Munch
God eftermiddag i Forum,

Tidligere har jeg vistnok nævnt, at IDA Rail's studietur efterår 2019 til Polen havde:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

..... som et af sine mål.

Messen, der afholdes i ulige år, viser især den central- og østeuropæiske jernbaneindustris formåen. I 2023 afholdes den i perioden 19. til 22. september, stadig i Gdańsk.

Men måske der herinde er læsere, som gerne ville se mere til 2019-besøget? Spørgsmålet var retorisk, for billeder m.v. følger her.

Allerede ved indgangen til 1:1-området mødes vi af denne parade:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
..... med materiel fra NEWAG, PESA og Bombardier (samt en bid fra Stadler), TRAKO 26.09.2019 (nm).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
NEWAG Griffin-lokomotivet PKP InterCity EU160-003 var udstillet med moderniseret IC-materiel, TRAKO 26.09.2019 (nm).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
PESA ELF-II EMU 48WE-004 til Koleje Wielkopolskie, TRAKO 26.09.2019 (nm).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Bombardier TRAXX F160 DC3 5170 118-1 PL-Akiem til LOTOS, TRAKO 26.09.2019 (nm).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
STADLER-FLIRT EMU 2141 212-2 til Koleje Wazowieckie, TRAKO 26.09.2019 (nm).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
NEWAG E6ACTad godstogslokomotiv PKP ET26-001, TRAKO 26.09.2019 (nm).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
NEWAG IMPULS 2 elektro-diesel hybridtog 36WEh-001, TRAKO 26.09.2019 (nm). NEWAG's hybridtog modtog en pris for innovativ jernbaneteknologi.   

Vi vinker farvel til togparaden:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
..... med materiellet fra NEWAG, PESA, Bombardier og Stadler, TRAKO 26.09.2019 (nm).

..... og smutter ud til sporrammerne med udstillet sporvejsmateriel:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
MZK Gorzów, PESA Twist dobbeltrettet sporvogn nr. 310, TRAKO 26.09.2019.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
MPK Poznan, Modertrans Moderus Gamma dobbeltrettet sporvogn nr. 926, TRAKO 26.09.2019 (nm).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Bagenden af DPO Ostrava's STADLER Tango NF 2 enkeltrettet sporvogn nr. 1739, TRAKO 26.09.2019 (nm).

Alt udstillet sporvejsmateriel var normalsporet.

Selv om fotomulighederne p.g.a. opstilling og lys ikke var ideelle, var det alt i alt en sympatisk messe, nok mere overskuelig end InnoTrans i Berlin, og som også indbød til genbesøg i 2021.

Bedste hilsener
Niels

PESAs brint-lokomotiv, som var lidt af en sensation på TRAKO-messen i Gdańsk 2021, er nu blevet certificeret til drift af den nationale jernbanemyndighed UTK.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
PESA SM42-6Dn 001 / 98 51 8 620 573-0 på TRAKO, 22.09.2021 (nm).

Kilde: https://www.railwaygazette.com/traction-and-rolling-stock/polish-hydrogen-locomotive-certified/64313.article .

Vi erindrer måske, at der på InnoTrans 2022 i Berlin blev fremvist et eksempel på et "mobilt brint-tankanlæg" sammen med polske PESAs brintlokomotiv (SM42-6Dn 001):


Mobilt brint-tankanlæg (på sættevogn) fra den polske petrokemiske industri PKN ORLEN. Bagved ses PESAs brintlokomotiv. InnoTrans 19.09.2022 (OTS).

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]
Indsend billederContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak