Det er da ikke noget problem, det er bare den samme længde som et brygtog.
15 vogne = 30 Trailere, når der bruges vogne a34,03 meter = 510,45 meter.
Er der nogle, der har regnet på lønsomheden for 30 trailere /510 meter tog? Carlsbergs tog hænger sammen med logistikløsninger i hver ende af rejsen (egen adgang til terminaler, så der ikke skal bruges indregistrerede lastbiler til at flytte rundt på trailerne), og kan derfor ikke rigtig sammenlignes med noget andet.
Der er ikke mange 510 meter lange kombitog i Danmark. De fleste transittog er på 650 meter (hvis de skal længere end Malmø) og lidt længere (750?), hvis de kun skal til Malmø.
Men bortset fra det, så er spor 1 i Hjørring vel stadig omkring 700 meter langt, så skal der bare løbes om og køres igen, inden der kommer nogle persontog - eller hvis kommer rigtig godt gang i den, kan en "lokal" dieselmaskine trække mellem Hjørring og Hirtshals, mens en "anden" maskine kører Hjørirng - Taulov/Padborg/Hamburg. Dette giver mulighed for kørsel med 835 meter tog (som der ikke er plads til på den nye terminal), idet der "trækkes ud mod rangergrænsen" i Hjørring og skiftes lokomotiv (der mellemparkerer ved værkstedet). Med ERTMS kan der opsættes et "markerboard" som togvejsendepunkt så det kan foregå "for signal".
Så hvis man engang skal have "det sydlige sporskifte" til kombiterminalen i Hirtshals, bør man sikre sig, at terminalen kan håndtere 835 meter tog...