IC4/2 status ultimo april 2015 (Trafikpolitik)
Km mellem nedbrud har i al fald tidligere været defineret som nedbrud ved togkørsel, og ikke om toget er meldt nedbrudt ved klargøring. Med ca 20 omløb og 16 togsæt i reserve, skal der alligevel en del til, for at ramme et nedbrud, der får betydning for driften. Dertil kommer antallet af tog, der erstattes med andre litra, hvor man kun angiver, hvis dette medfører en forsinkelse, hvad det sjældent gør, da erstatningsmateriellet ofte kører hurtigere end IC4...
Sammenlignet med Proserapportens tidsplan fra december 2014, er DSB stadig de 1,5 år bagud, som de var da den kom frem.
De mange foreløbige svar om IC4 inkluderer også det ret interessante spørgsmål om, hvor mange penge, man i teorien kunne bruge på noget andet, hvis man lukkede IC4 projektet her og nu. Altså, hvor mange penge har man til at føre en plan B ud i livet.
Bemærk også i aftalen med DSB, at IC4 skal igennem endnu en uvildig undersøgelse i 2016...