IC4/2 status ultimo april 2015 (Trafikpolitik)
Hej,
status kan læses her. Man skal vidst have de meget skarpe briller på for at finde nyt nyt (godt som skidt).
Hilsen Lars
Hej,
status kan læses her. Man skal vidst have de meget skarpe briller på for at finde nyt nyt (godt som skidt).
Hilsen Lars
Hej,
430.000 km fordelt på 36 tog i drift minus 16 i driftsreserve - dvs. 20 tog kørende.
Det er 21.500 km pr. tog i april eller lige over 700 km pr.dag.
Hvordan er dette niveau sammenlignet med f.eks. IC3??
Hej,
430.000 km fordelt på 36 tog i drift minus 16 i driftsreserve - dvs. 20 tog kørende.
Det er 21.500 km pr. tog i april eller lige over 700 km pr.dag.Hvordan er dette niveau sammenlignet med f.eks. IC3??
Hej
Det er stadigt sært at et og kun et togsæt er konfigureret til godkendelse af sammenkobling af flere togsæt (multiple3) - det bliver lidt svært at afprøve sammenkoblingen. - eller hvad?
Mvh Niels
Så lang tid at sammenkoblingssoftwaren er så ustabil, at man ikke tør bruge den i daglig drift med passagerer, er det uinteressant, hvor mange sæt man kan koble sammen.
Bemærker at ansøgningen om Multibel3 er udskudt til ultimo Maj.
Mvh
Ja, det bliver da svært at lave en testkørsel hvis de ikke lægge SW i 2 tog mere
Men, mon ikke de finder ud af det på et tidspunkt
Mvh
Hej,
status kan læses her. Man skal vidst have de meget skarpe briller på for at finde nyt nyt (godt som skidt).
Der er da ellers sket et markant tilbageskridt i driftssikkerheden for MG:
Marts: 137.179 km mellem nedbrud.
April: 108.004 km mellem nedbrud.
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen
Der er tale om 4 i stedet for 3 nedbrud i måneden før, så dette antal er så lille, at man ikke kan slutte noget ud fra dem. Et af dem kom måske den 1.april i stedet for 31. marts og i så fald havde tallet været omvendt....
Hej hej,
Der er tale om 4 i stedet for 3 nedbrud....
Det var da en interessant oplysning. Hvor har du læst den? For antallet af nedbrud står da ikke i rapporten, vel?
Hilsen Lars
Antal kørte km: 432.015
Antal km mellem nedbrud: 108.004
432.015 / 108.004 = 4
Så jo, det står i rapporten.
Antal kørte km: 432.015
Antal km mellem nedbrud: 108.004432.015 / 108.004 = 4
Med andre ord: Kun fire nedbrud. Den holder vist ikke.
Med andre ord: Kun fire nedbrud. Den holder vist ikke.
Er det noget, du tror, eller noget, du ved?
V.h.
Niels
Hej hej,
Antal kørte km: 432.015
Antal km mellem nedbrud: 108.004432.015 / 108.004 = 4
Med andre ord: Kun fire nedbrud. Den holder vist ikke.
Tak for info om hvor tallet 4 er kommet fra. Nu er det jo heller ikke hver dag/uge/måned at medierne flyder over med historier om IC4 passagerer der må stige af et sted på skinnerne pga. nedbrud, vel? De IC4 jeg ser, kører!
I øvrigt, så synes jeg at tallet lyder af lidt, men med 16 togsæt i driftreserve, så er der jo noget at tage af hvis man finder noget som kan udvikle sig til et nedbrud i næste uge (eller ugen efter).
Rapporterne mangler jo klart at der vises sammenligningsdata, eksempelvis med IC3, IR4 m.fl.
I øvrigt, så må der snart være nyt på trapperne, i hvert ministeren når at få svarene frem inden valget i Transportudvalget. Der var 'foreløbige' svar på en lang række interessante spørgsmål i går (d. 26/5)
Hilsen Lars
Km mellem nedbrud har i al fald tidligere været defineret som nedbrud ved togkørsel, og ikke om toget er meldt nedbrudt ved klargøring. Med ca 20 omløb og 16 togsæt i reserve, skal der alligevel en del til, for at ramme et nedbrud, der får betydning for driften. Dertil kommer antallet af tog, der erstattes med andre litra, hvor man kun angiver, hvis dette medfører en forsinkelse, hvad det sjældent gør, da erstatningsmateriellet ofte kører hurtigere end IC4...
Sammenlignet med Proserapportens tidsplan fra december 2014, er DSB stadig de 1,5 år bagud, som de var da den kom frem.
De mange foreløbige svar om IC4 inkluderer også det ret interessante spørgsmål om, hvor mange penge, man i teorien kunne bruge på noget andet, hvis man lukkede IC4 projektet her og nu. Altså, hvor mange penge har man til at føre en plan B ud i livet.
Bemærk også i aftalen med DSB, at IC4 skal igennem endnu en uvildig undersøgelse i 2016...
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.
Læs mere