Tønder, MY 1104 og E 987 (Generelt)
Et par billeder fra Tønder remise i sidste uge af MY 1104 og E 987. Forfald, rust og grafitti, et trist syn.
Et par billeder fra Tønder remise i sidste uge af MY 1104 og E 987. Forfald, rust og grafitti, et trist syn.
Trist syn.
Nogle der kender 2015 status for disse lokomotiver og vogne.
Så vidt jeg husker ejes de af en norsk læge, men er der nyt vedr. fremtid
--
Vandalisterne har alligevel ikke nænnet at male grafitti på damplokomotivet. Men det er selvfølgelig også nemmere på en plan baggrund.
Mvh
Ja det er synd at de står der og "blomstrer". Men desværre tror jeg ikke at de kommer videre i teksten, så de står også på samme plads om fem år. I øvrigt hedder ejeren Peter Malmqvist, men han magter ikke at få hverken remisen eller lokomotiverne i en anstændig stand. Så kære venner, jeg tror at løbet er kørt for Tønder Remise
Det er noget med han er syg
Egon
Ja det er synd at de står der og "blomstrer". Men desværre tror jeg ikke at de kommer videre i teksten, så de står også på samme plads om fem år. I øvrigt hedder ejeren Peter Malmqvist, men han magter ikke at få hverken remisen eller lokomotiverne i en anstændig stand. Så kære venner, jeg tror at løbet er kørt for Tønder Remise
Det staves Peter Malmquist, hvis man nu vil finde ham.
Evt. byd ham 1 mio for det hele...
--
BjergBanen - Faare Station
Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.
Læs mere19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet