Hvor skal vi hen, du? - Næppe til Duemose - JO! (Billedegætterier)
Sidst, jeg var ved Duemose sidespor for fire år siden, så der sådan ud:
18. januar 2015 klokken 11.57.20 næsten samme sted:
Så Duemose er det nok ikke. Så skal der i hvert fald være blevet meget tilgroet i mellemtiden. Og lastekajerne skal være fjernet.
Der ER Duemose og omlasteanlægget til teglværket. Jeg har længe villet lave lidt jernbanearkæologi på stedet og fik gjort det den 18 januar. Det var svært at se "sporene" men når man først kom ind i det var det tydeligt at se det. Når jeg har kørt forbi i tog har jeg også haft svært ved at se det, men det er fordi jeg har troet det lå tættere på trinbrædtet. Som det ses på både dit og mit billede er anlægget tydeligt nok set fra banen - når man ser ind det rette sted.
Og hvad finder man så i skovbunden, når man står det rette sted? Ja, jeg ved ikke hvornår sporskiftet i hovedsporet er fjernet, men hjertestykket ligger der stadig ved siden af sporet:
Funderede i stedet over, om det kunne være Frederiksværkbanens tidligere tracé ved Freerslev Hegn, men dér er der slet ikke så tilgroet som på Michael Deichmanns billede.
Der har jeg for længe siden lovet EVP at tage billeder af Freerslev trinbrædt, så det må jeg se at få gjort.
--
Venligst
Michael Deichmann