Protolynets slut
Nu bliver jeg nok igen beskyldt for at være rørstrømsk, -men her holder altså det bedste tog, jeg nogensinde har kørt i - mindre end 14 år gammelt, og smidt ud !
Begge togsæt holder her, på vej til Cvk Ar til stor istandsættelse før rejsen til Mellemøsten. Jeg véd godt, toget var for tungt; men det var nu engang prisen for den luksus det var, at være så godt kørende. Jeg mener aldrig, jeg har set styrevognsmuligheden anvendt, når toget passerede Århus; men det da kommet til at fungere, ikke ?
Jeg kan ikke alde være med at tænke på, at i dag, uden at skulle tage nesyn til sporlængde på Storebæltsfærgerne, havde den "været der", hvadenten der skulle et diesellok foran, eller man havde "opfundet" en maskinenhed som sjette vogn i stammen. Tænk sig, at svæve til København på 3 timer i noget så velkørende... Det er lige til at få italiensk mareridt af at tænke på, hvordan det gik !
Og se så forresten ud til højre: Jeg har lysnet det lille hjørne inde under Bruunsbro lidt mere, end jeg burde - men så kan man altså få øje på en lille ekstra lækkerbid i mørket...