Jamen da løsningerne skrider fremad i deres eget ingeniørtempo må det da med glæde konstateres, at DSB nu er lykkedes med i løbet af kun fem år at etablere en jernbanematerielfremstillingsfunktion (5 år fra endelig beslutning i 2009) og efter disse fem år har en konsulentrapport i hånden, der anser ansættelse af yderligere 40 værkstedsfuldtidsstillinger og yderligere 12 tekniske fuldtidsstillinger som en forudsætning for at alle MG-tog kører i 2019.
Man må så blot håbe, at der bliver et sted i Europa, hvor al denne opbyggede dieseltogskompetence siden vil kunne finde anvendelse!
Men måske passer det oven i købet fint med, at den såkaldte Togfond med det nye niveau for prisen på olie ikke vil have de forudsatte midler til rådighed til elektrificering af banen!
Nu vil Christiansborg så måske hjælpe på DSBs problemer ved at halvere prisen for passage af Storebæltsbroen i bil - det vil give lidt bedre plads i de tog, der kører.