Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC4 i november (Trafikpolitik)

af Lars Jensen @, 14/1 2015, 17:29 (3610 dage siden)

Hej,

så er det, noget sent synes jeg, en rapport for november: IC4 statusrapport for november 2014

Der er nyt om 77 vellykkede softwareopgraderinger, døre der er hurtigere, 100% leverance af IC4 til driften, forbedret pålidelighed, længere mellem fejl mv.

Hilsen Lars

Avatar

IC4 i november

af Erik H, Frederikssund, 14/1 2015, 20:33 (3609 dage siden) @ Lars Jensen

Så går det jo fremad - tror jeg nok:-P

Måske om 5 til 10 år er de alle på skinnerne, men så så er de jo også "kun" 15-20 gamle....!

Mvh.

Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Avatar

IC4 i november - sammenkoblet i december..

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 15/1 2015, 00:14 (3609 dage siden) @ Lars Jensen

Der er nyt om 77 vellykkede softwareopgraderinger, døre der er hurtigere, 100% leverance af IC4 til driften, forbedret pålidelighed, længere mellem fejl mv.

Det er jo altsammen fint, men nu kom jeg til at tage et IC4-regionaltog fra Roskilde mod København forleden og der kunne man godt have brugt et togsæt mere. Til tider er det da hyggeligt at komme hinanden ved, men det kan også bliver for meget af det gode.

Jeg tænker tilbage på denne udmelding: http://ing.dk/artikel/dsbs-ic4-optur-naeste-maaned-kan-vi-koere-med-tre-sammenkoblede-t...

Mig bekendt er DSB SIN Cirkulære 117/2015 stadig gældende. Min kommentar til artiklen var også at man skulle vente med at melde sådan noget ud til man var 100% sikker, for lige præcis med IC4 har man desværre alt for mange gange råbt: "Ulven kommer"..

IC4 i november - hvorfor tager det så lang tid?

af Niels Erik, 15/1 2015, 08:16 (3609 dage siden) @ Lars Jensen

Hej,

så er det, noget sent synes jeg, en rapport for november: IC4 statusrapport for november 2014

Der er nyt om 77 vellykkede softwareopgraderinger, døre der er hurtigere, 100% leverance af IC4 til driften, forbedret pålidelighed, længere mellem fejl mv.

Hilsen Lars

Hej
Hvordan hænger det sammen at rapporten kommer på nettet igår med tal og status ultimo november? Der er umiddelbart ikke noget i rapporten som skulle tage mere end en uge at skrive. Har folketinget / ministeriet fået den før?
Hvis de først får status med halvanden månedes forsinkelse, hvorfor accepterer de så det??? Har nogen et bud?
Vi kan jo se at det ikke et lykkedes at kører to togsæt sammenkobmet til Kallundborg og andre ting heller ikke er sket.
Hilsen Niels Erik

IC4 i 2019

af Nordexpress, 15/1 2015, 10:45 (3609 dage siden) @ Niels Erik

Jamen da løsningerne skrider fremad i deres eget ingeniørtempo må det da med glæde konstateres, at DSB nu er lykkedes med i løbet af kun fem år at etablere en jernbanematerielfremstillingsfunktion (5 år fra endelig beslutning i 2009) og efter disse fem år har en konsulentrapport i hånden, der anser ansættelse af yderligere 40 værkstedsfuldtidsstillinger og yderligere 12 tekniske fuldtidsstillinger som en forudsætning for at alle MG-tog kører i 2019.

Man må så blot håbe, at der bliver et sted i Europa, hvor al denne opbyggede dieseltogskompetence siden vil kunne finde anvendelse!

Men måske passer det oven i købet fint med, at den såkaldte Togfond med det nye niveau for prisen på olie ikke vil have de forudsatte midler til rådighed til elektrificering af banen!

Nu vil Christiansborg så måske hjælpe på DSBs problemer ved at halvere prisen for passage af Storebæltsbroen i bil - det vil give lidt bedre plads i de tog, der kører.


Jernbanebøger

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980. Pris 280 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak