Kalenderlåge nr. 18 (Generelt)
God torsdag morgen,
Her kommer en nem én:
Og det er næppe en overraskelse, at gætteriet går ud på
- lokomotivtype og ejer
- banestrækning og evt. sted
- årstal og anledning.
God fornøjelse
Niels
God torsdag morgen,
Her kommer en nem én:
Og det er næppe en overraskelse, at gætteriet går ud på
- lokomotivtype og ejer
- banestrækning og evt. sted
- årstal og anledning.
God fornøjelse
Niels
Banverket, T43.
En dansk privatbane, tæt på havet, måske VNJ, måske VLTJ, måske Rødvig.
Langskud: 2006?
God torsdag morgen,
Her kommer en nem én:
Og det er næppe en overraskelse, at gætteriet går ud på- lokomotivtype og ejer
- banestrækning og evt. sted
- årstal og anledning.
SJ T 43
Ejer er nok Banverket infrastruktur, evt solgt senere til anden
2004 tror jeg of det var nok Thybanens sporombygning (usikker, men mon ikke med vandet?/Limfjorden? i baggrunden.
SJ T 43
Ejer er nok Banverket infrastruktur, evt solgt senere til anden
2004 tror jeg of det var nok Thybanens sporombygning (usikker, men mon ikke med vandet?/Limfjorden? i baggrunden.
Tillykke Ulrik, du har vundet stafetten! Det anede mig, at vi ikke kunne bruge hele torsdagen på denne opgave; men lad os alligevel dvæle lidt ved begivenheden:
T43 DLL 214 fra Banverkets Industridivision i Nässjö med materieltog ved Oddesund S. 21.10.2004 (NKV/nm).
Toget var dette ballastrensetog, på vej mod nord.
Billederne er taget på vej hjem fra en besigtigelse af sporombygningsarbejdet på Thybanen, som Banverkets Industridivision (nu Infranord), der stod for arbejdet, havde arrangeret for potentielle kunder m.fl.:
Bedsted Thy under ombygning, 21.10.2004 (NKV/nm).
Sporombygningstoget nord for Bedsted Thy, 21.10.2004 (NKV/nm).
Arbejdspladsen på Bedsted Thy st., 21.10.2004 (nm).
Arne Lind har på sin glimrende hjemmeside fulgt sporombygningen nærmere: http://www.griffen.dk/thy/index.htm vælg "Oktober 2004".
Jeg tror, det var erindringen om stemningen deroppefra, der fik mig til at gætte Lue's kalenderlåge nr. 17.
Bedste hilsener
Niels
Sporombygningen var på mange måder en af de banebrydende. Midt i den dårlige økonomi som Banestyrelsen havde på daværende tidspunkt, tænkte man alligevel langsigtet og ombyggede nærmest hele Thybanen (nogle tænkte i det stille at det var grundlaget for banens overlevelse). Samtidig var det også i opstarten af udliciteringen af sporombygninger, som jo faktisk er blevet en kæmpe succes, både i form af Banedanmarks evne til at håndtere disse og i form af den kvalitet som bliver leveret fra mange entreprenører.