Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MF sammenkoblet

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 5/10 2010, 09:25 (5172 dage siden)

Hvornår hvilke dag(e) hvilke(n) tid(er) kommer der mere end en IC3 (MF) op til Brønderslev?

MHsøhus har jo tidligere hjulpet mig med matrielløb så...

--
Thomas Rasmussen
[image][image]

MF sammenkoblet

af Jørn ⌂ @, 7/10 2010, 06:16 (5171 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Det har sikkert lange udsigter da DSB pt mangler materiel, også er det nordjyderne som må "betale". Alt imens der skrottes Bn vogne i stor stil..

Jørn

MF sammenkoblet

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 5/11 2010, 09:46 (5141 dage siden) @ Thomas Rasmussen

L 46 består i dag af 2 x MF

--
Thomas Rasmussen
[image][image]

MF sammenkoblet

af jmp, 5/11 2010, 11:25 (5141 dage siden) @ Thomas Rasmussen

RV 2910 bestod i dag af MF i Vj.
L 11 bestod i dag af MF+MF i Vj.
L 10 bestod i dag af MF+MF i Hed.
IC 140 bestod i dag af MF+MF+MF i Hs.
RV 2939 bestod i dag af MG i Hs.
RV 2944 bestod i dag af MG i Hs.
IC 141 bestod i dag af MF+MF i Hed.
L 45 bestod i dag af MF+MF+MF i Vj.

Alt sammen helt i henhold til planen.

Jan

MF sammenkoblet

af jmp, 5/11 2010, 16:13 (5141 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Thomas, jeg vil gerne give dig et par hints om "observationer". Som minimum bør du skrive hvor. Ovenstående er f.eks. kun korrekt Fh-Ar. Over strækningen Ar-Fa bestod toget af MF+MF+MF og Fa-Kh af ER+MF+MF+MF. Et tidspunkt ville også være dejligt. Og supert, hvis du skrev hvilket materiel det var (altså numre og ikke bare MF).

Du skal måske også kun skrive dine obser (*) her, hvis de er interessante. At L 46 kører med to MF fra Fh er ikke interessant. Det gør L 46 planmæssigt hver fredag!

Hvis du er interesseret i at se andre folks obser, kan jeg da f.eks. gøre lidt reklame for min side http://amicable.adsl.dk/seneste/5000.html . De første næsten tusinde obser lige pt. er min efterårsferie i Tyskland; men hvis du bladrer lidt ned, kan du se almindelige danske obser.

Jan

(*) obser er spotterslang for observationer

Sammenkoblede MF i Brønderslev

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 6/11 2010, 05:45 (5140 dage siden) @ jmp

Du skal måske også kun skrive dine obser (*) her, hvis de er interessante. At L 46 kører med to MF fra Fh er ikke interessant. Det gør L 46 planmæssigt hver fredag!

Ja, men originalt oprettede jeg den tråd her for at finde ud af hvilke tog der bestod af 2 gange IC3 når det kommer til Brønderslev. Og jeg skrev det indlæg for at bekræfte at L 46 på fredage var en af dem.
-Sammenkoblede IC3-tog i Brønderslev-
Mandag-torsdag, lørdag-søndag
Ingen
Fredag
L 15 - retur i L 46

Er overstående korrekt?

--
Thomas Rasmussen
[image][image]

af jmp, 6/11 2010, 06:19 (5140 dage siden) @ Thomas Rasmussen

-Sammenkoblede IC3-tog i Brønderslev-
Fredag
L 15 - retur i L 46

L 4715 er ikke to MF. Uden at have tid til at undersøge det ordentligt, tror jeg faktisk at L 4746 fredag, er eneste tog i Bl med to MF.

Jan

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 6/11 2010, 06:38 (5140 dage siden) @ jmp

Uden at have tid til at undersøge det ordentligt

Får du det?

--
Thomas Rasmussen
[image][image]

DSB MX1001Indsend billeder
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak