Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

”Postkort” fra Rhinen, aug 2014 (Generelt)

af keld ⌂, Malling, 1/9 2014, 10:30 (3743 dage siden)

Jeg er netop hjemkommet fra et lille ophold på mit fantastiske gasthaus i Hirzenach ved Rhinen, hvor man i ro og mag og uden stress, fra altanen og med et glas af vinbondens egen hvidvin kan iagttage toggangen på såvel den venstre, som den højre Rhinstrækning. Jeg sender hermed et lille ”postkort” til alle bidragsydere til dette forum, i form af dette lille indlæg:

I Rüsselsheim står dette signal, som stadig er i drift. Sikringsanlægget er af typen S&H 1912 og blev taget i brug 1962. (Kilde: www.stellwerke.de)


[image]
Rüsselsheim, 26.08.2014


Fra Oberwesel så jeg på den højre Rhinstrækning denne 139 287. I.flg. Wikipidia er 139’erne gamle 110’ere, der er blevet forsynet med bogier fra udrangerede 140’ere. Ret mig venligst, hvis dette ikke er korrekt.


[image]
Set fra Oberwesel, 27.08.2014, 139 287


Fra toppen af Loreley, så jeg på den venstre Rhinstrækning denne 103 235:


[image]
Set fra Loreley, 28.08.2014, 103 235


I Koblenz Holdt denne 103 113 klar til afgang mod Innsbruck Hbf. Nogle ”Eisenbahnfreunde”, fortalte at 103 er i fast løb på IC 118 og IC 119 resten af denne køreplansperiode. Så, hvis der er nogen der vil fotografere 103’ere på den venstre Rhinstrækning, så er muligheden her resten af året.


[image]
Koblenz, 29.08.2014, 103 113


Fra altanen på mit værelse har jeg et fantastisk panorama. Her kommer 103 113 tilbage fra turen til Innsbruck Hbf.


[image]
Hirzenach, 29.08.2014, 103 113


Hvis nogen er interesseret i Gasthausets web-adresse, kan man blot klikke på min kuvert, så skal jeg maile den til dig.

M.v.h.
Keld Zumbach

”Postkort” fra Rhinen, aug 2014

af Lasse St, 1/9 2014, 21:01 (3743 dage siden) @ keld

Flotte og fine billeder . . . især 103´erne :-)
Hvor er det skønt at se de fine gamle maskiner taget i drift igen.

Jeg er også selv flere gange årligt på "ferie" ved Rhinen af samme årsag ;-)

”Postkort” fra Rhinen, aug 2014

af Bent Jensen, 2/9 2014, 09:22 (3742 dage siden) @ Lasse St

Apropos ældre ellok maskiner jeg har prøvet at følge med i hvad der er af ældre maskiner der skulle stadig være 2 E110 og ca 15 E115 tilbage, jeg går ud fra at de 2 E 110 bliver bevaret til nostalgitog men hvad med E115 er der nogen der har en opdatering på hvor længe de er i drift endnu og hvor kører de efterhånden henne. E139 og E140 er der stadig en ret pæn bestand af så det varer nok nogle år endnu (medmindre DB Schencker finder en stor pose penge et sted til nye maskiner)

Med venlig hilsen


Bent Jensen

”Postkort” fra Rhinen, aug 2014

af Niels Munch, 2/9 2014, 09:44 (3742 dage siden) @ keld

I Koblenz Holdt denne 103 113 klar til afgang mod Innsbruck Hbf. Nogle ”Eisenbahnfreunde”, fortalte at 103 er i fast løb på IC 118 og IC 119 resten af denne køreplansperiode. Så, hvis der er nogen der vil fotografere 103’ere på den venstre Rhinstrækning, så er muligheden her resten af året.

[image]
Koblenz, 29.08.2014, 103 113

Tak for hyggelige billeder, Keld!

Den grå "sag", der fjæler sig bag 103'en, er i øvrigt en Siemens DESIRO MAINLINE, som selskabet trans regio Deutsche Regionalbahn GmbH siden 2008 anvender på MittelrheinBahn (Koblenz-Köln og Koblenz-Mainz). DESIRO ML vakte passende opmærksomhed på InnoTrans 2008:

[image]
trans regio DESIRO ML 460 506-9 på InnoTrans 24.09.2008 (nm).


Bedste hilsener
Niels

”Postkort” fra Rhinen, aug 2014 ( BR 139 )

af h087 ⌂, køge, 2/9 2014, 10:20 (3742 dage siden) @ keld

:-)

mente nu nok !!! at en 139 udspringer fra E 40/ BR 140, bare med en anderledes bremse

Serie E 40,11 / 139 [ Edit ]

139.310 i Offenburg 1983

de samme 139 310 24 år senere moderniseret i Würzburg
31 lokomotiver af E 40-serien er designet til brug på 1959 afgrunde Erkrath høj Dahl , Altenhundem-italienere-Ennest og Höllentalbahn med en DC - dynamisk bremse udstyret. Tolv lokomotiver (fire 139,1 og 139,3 alt) (som serien 140,8) var også faciliteter til tovejstrafik eftermonteres. De lokomotiver blev henvist fra den 14. juni 1961 med E 40.11, dette blev gjort af en af de aktuelle ordrenummer forud stativer 1 . Bilen antal var nu som følger: E 40 1131-1137, 1163-1166, 1309-1316 og 1552-1563. I omnummereringen i 1968 i serien 139 faldt derefter dette punkt væk igen.

Fra 1975 til 1986 alle lokomotiver i klasse 139 var i depotet Offenburg stationeret. Efter afslutningen af indsatserne i Hoellental BF har lokomotiverne i første omgang i Mannheim og dernæst mellem 1991 og 1995 i München trukket sammen, hvor de bruges på den ene hånd i fælles planer med 140 serien, på den anden side også ofte godstog til Østrig og til Brenner får, hvad de er særligt egnede på grund af deres elektrisk bremse.

De 139.134 er designet til at erstatte den ene den 26. maj 1983 1985 ulykke genopbygget ødelagt i den store kong Village 110477 i den nyligt tildelte 110.511. Senere (1993-1995) skabte en anden atten 139er ved konvertering af lokomotiver af serie 110, ved hjælp af bogier nedlukkede 140'erne for at imødekomme den øgede efterspørgsel på stejle spor egnet godstog (disse var: 139 122 , 139 , 145 , 157 , 172 , 177 , 213 , 214 , 222 , 246 , 250 , 255 , 260 , 262 , 264 , 283 , 285 , 287 ). I 1994 139.563 pensioneret efter en ulykke fra bestanden fra. Den 1. marts 2002 og derefter alle de maskiner kom til depotet Nürnberg Rbf.

Den daværende ejer af lokomotiver, Railion Tyskland AG, solgt mellem 2004 og 2007 seks lokomotiver i denne serie om bevægelse Society for jernbane trækkraft mbH . Dette var omkring 139.133 , 139.177 , 139.213 , 139.260 , 139.310 og 139.312 . hver seks lokomotiver fik en slående maleri i sort og hvid farve ordningen, og siden da som " Zebras dubs ". Dit primære ansvar er at være den Brennerpasset trafik.

Railion Tyskland besluttede i 2004, ingen revisioner til eget brug på lokomotiver udføre mere. Så gjorde de første forventede afgang fra forkyndelsen af lokomotiverne 139136 og 139139 . begyndelsen af 2005 kørte i tre andre lokomotiver fra de perioder revision. Dette var omkring 139.214 , 139.246 og 139.262 . Under 139.214 blev skrottet straks modtaget i de to andre i BF arbejdsprocesser Dessau outlet undersøgelser IS 660 og kan køre på op til otte år. Var stadig i januar 2014 i alt syv lokomotiver af serie 139 i brug.

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

”Postkort” fra Rhinen, aug 2014

af Kuscheltier58, 2/9 2014, 15:28 (3742 dage siden) @ Bent Jensen

110 491 er reaktiveret og har kørt fodboldtog . Er overført til Hamburg i slutning af april og skal i Hmb Eidelstedt levere strøm til BR 605 . Dette indtil midten af okt. Men det er sikkert at Br 110 synger på sidste vers

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak