Tema: Lollandsbanen ( + 4 fotos )
Hermed følger (langt om længe) lidt LJ MX+Bg-billeder.
Det var skoletoget P 1008 fra Nakskov til Nykøbing F. som om morgenen kørte lokomotivtrukkent på Lollandsbanen og som regel kørte personvognene så tomme retur med formiddagsgodstoget den anden vej.
LJ M 34 med godstog under udkørsel fra Maribo, 11. oktober 1990.
På billedet ses, at broen over Maglemersvej er under udskiftning; derfor de manglende skærver i Holebysporet i forgrunden. Mine noter fra den dag er lidt usikre, men jeg tror at billedet først er taget på eftermiddagen.
LJ M 34 med P 1008 vest for Maribo, 15. oktober 1990
Et par dage senere var jeg ude og fotografere "det sædvanlige sted", hvor Holebybanen og hovedstrækningen afgrener fra hinanden. Det ses, at den ene Bg endnu er i DSB-bemaling, mens de øvrige allerede er omlakeret til LJ's orangerøde. M 35 var i øvrigt i netop disse dage under ommaling på malerværkstedet i Maribo...
LJ M 35 med P 1008 ved Erikstrup, 18. marts 1991
Netop M 35 ses her med en meget lignende vognstamme et halvt år senere mellem Ryde og Maribo.
LJ M 35 med formiddagsgodstog afventer krydsning i Grænge, 25. juni 1991
Denne lille billedkavalkade slutter med endnu et billede af M 35. Da det er skolesommerferie har morgentoget blot haft 2 Bg-vogne med. Desuden medføres containervogne til sukkerfabrikken i Nakskov samt et par Tdgs-vogne.
Foruden disse billeder har jeg i dag lagt lidt flere fotos fra Lollandsbanen i samme periode på min hjemmeside, hvis nogen har interesse for at se dem.
Med venlig hilsen
John