Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

brand i ic2 tog idag... (Generelt)

af ulca, 22/8 2014, 20:11 (3745 dage siden) @ Niels Munch

Desuden forlangte man en række ændringer i forhold til IC3 .....


En ret væsentlig ændring er vel, at IC2s motorer er vandkølede Cummins NTAA 855 á 310 kW.

Dette valg traf man i sin tid, hvor DSB havde dårlige erfaringer med de luftkølede Deutz-motorer i IC3.

M.v.h.
Niels

Ja helt klart, det var netop derfor jeg skrev at man benyttede sig af erfaringerne fra IC3; ved ganske enkelt at vælge de bedste alternativer til de problematiske komponenter og/eller systemer på IC3. Dermed håbede man at undgå de samme problemer, hvilket man efter min viden kan siges at være lykkedes til fulde.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001. Pris 310 kr.

Læs mere
... og så kommer toget, Trine
... og så kommer toget, Trine

Dette hæfte på 48 sider udkom i 1972 på Signalpostens forlag. Undertitlen er ´en baneveterans erindringer fra Als og Sundeved´ og er baseret på dagbogsnotater fra Stationsforstander S. S. Nielsen, Sønderborg. Hæftet er i pdf-format og fylder 16 Mb.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak