Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

MY1135 på testtur (Generelt)

af jhcn, Århus, 23/6 2014, 10:00 (3880 dage siden)

Kl. 9:45 drog en meget flot (nymalet!) MY1135 mod nord fra Randers på en testtur (?)
MX1001 og MZ1401 var med på slæb.
Flot syn jeg desværre ikke kunne komme tæt på med et kamera, skal jo arbejde engang imellem.... :)
Måske fanger jeg dem når de vender tilbage over middag?!

--
Henrik
[image]

Avatar

MY1135 på testtur - 3 billeder

af Morten Larsen, Nørresundby, 23/6 2014, 13:07 (3880 dage siden) @ jhcn

Kl. 9:45 drog en meget flot (nymalet!) MY1135 mod nord fra Randers på en testtur (?)
MX1001 og MZ1401 var med på slæb.
Flot syn jeg desværre ikke kunne komme tæt på med et kamera, skal jo arbejde engang imellem.... :)
Måske fanger jeg dem når de vender tilbage over middag?!

Her fanget i det nordjyske:

[image]


[image]


[image]

--
Mvh Morten L.

MY1135 på testtur - 3 billeder

af F.Elkjær, 23/6 2014, 14:58 (3880 dage siden) @ Morten Larsen

Har lige kigget på materielbeskrivelsen og de mange billeder af 1135. Fra rødbrun bemaling over rød-sort til blå bemaling. Nu igen nyopmalet i rød-sort. Hvad er planerne med dette lokomotiv, og hvorfor netop denne farve?
Men i alle tilfælde, flot ser det ud.
F.Elkjær

MY1135 på testtur - 3 billeder

af H N Nielsen, 23/6 2014, 15:51 (3880 dage siden) @ F.Elkjær

Hvorfor ville de så ikke have flere MZ'ere. Deres undskyldning var at DSBM allerede havde GM lokomotiver nok. så nu har de 3 MY'ere og en MX 1001:-|

MY1135 på testtur - 3 billeder

af re20000, 23/6 2014, 15:53 (3880 dage siden) @ H N Nielsen

Kan kun finde på et argument (men det er også godt) :
MYerne lyder bedre...

Nold

MY1135 på testtur - 3 billeder

af re20000, 23/6 2014, 15:56 (3880 dage siden) @ re20000

I øvrigt ser det ud til -at dømme efter røgudviklingen på billederne- at man skulle have beholdt MYerne i stedet for at købe ME...

Nold

MY1135 på testtur - 3 billeder

af Jakob Møller Jørgensen @, Århus, 23/6 2014, 17:11 (3880 dage siden) @ H N Nielsen

Hvorfor ville de så ikke have flere MZ'ere. Deres undskyldning var at DSBM allerede havde GM lokomotiver nok. så nu har de 3 MY'ere og en MX 1001:-|

Det er vel et spørgsmål om resourcer. Hvis DSB m fik tilbudt 1135 til en meget lav pris, ville det da være dumt og sige nej. Desuden kan jeg forestille at MZ er mere krævende i forhold til en My. Vær da glad for der er en MZ bevaret og der er nok frivillige til at holde den kørende

MY1135 på testtur - 3 billeder

af LasseG, 23/6 2014, 19:29 (3880 dage siden) @ re20000

I øvrigt ser det ud til -at dømme efter røgudviklingen på billederne- at man skulle have beholdt MYerne i stedet for at købe ME...


Nu der lidt forskel på den belastning de bliver udsat for?

MY1135 på testtur - 3 billeder

af re20000, 23/6 2014, 22:15 (3880 dage siden) @ LasseG

I øvrigt ser det ud til -at dømme efter røgudviklingen på billederne- at man skulle have beholdt MYerne i stedet for at købe ME...

Nu der lidt forskel på den belastning de bliver udsat for?

Undskyld, jeg glemte vist smileyen..

Nold

MY1135 på testtur - 3 billeder

af Johnni, 23/6 2014, 22:21 (3880 dage siden) @ Jakob Møller Jørgensen

En turbo i MZ´erne er en meget bekostelig reservedel - den er der ikke i en MY.

Hvis du spørger DSBM´s kunder (hr og fru Danmark) vil de nok hellere køre rundt med en MY end en MZ.

Johnni

MY1135 på testtur - 3 billeder

af Allan Støvring-Nielsen, 23/6 2014, 23:07 (3880 dage siden) @ H N Nielsen

Hvorfor ville de så ikke have flere MZ'ere. Deres undskyldning var at DSBM allerede havde GM lokomotiver nok. så nu har de 3 MY'ere og en MX 1001:-|


1135 har jo været i museets varetægt længe inden spørgsmålet om en MZ mere kom op!!

mvh, Allan

MY1135 på testtur - 3 billeder

af KimC, 24/6 2014, 07:32 (3879 dage siden) @ H N Nielsen

Hvorfor ville de så ikke have flere MZ'ere. Deres undskyldning var at DSBM allerede havde GM lokomotiver nok. så nu har de 3 MY'ere og en MX 1001:-|

Ja, det er for dårligt at de ikke har 6 MZ

2 stk serie I; en i vinrød og den anden rød/sort.
2 stk serie II ditto.
1 stk serie III og 1 stk serie IV.
Naturligvis køreklare.
Det må være minimumskrav!;-)
Dertil kunne man overveje en MZ i "Banestyrelsen" design.
Naturligvis skal der også bevares mindst 2 stk ME, en i rød/sort, og en i folie-blå.

Man kunne også spørge, hvor meget MZ1401 har kørt med passagertog siden den kørte Orientekspressen. Ja, den er da rar at have til at flytte materiel mellem Roskilde, Odense og Randers, og kan bruges som "dødvægt" ved prøvekørsel af en MY. Hvis den skulle dele det arbejde med flere af samme slags, ville der ikke blive meget at se til.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak