YM13-YS13 (Generelt)
Så er det definitivt slut med YM og YS13.
De blev kørt til ophug den 27. nov og YM13 er allerede klippet i stykker.
Sørgeligt, men det vidste vi jo i forvejen.
Paul
Så er det definitivt slut med YM og YS13.
De blev kørt til ophug den 27. nov og YM13 er allerede klippet i stykker.
Sørgeligt, men det vidste vi jo i forvejen.
Paul
Et billed fra YM13/YS13's aktive liv, tog 31 ved Vrist den 16/4-2013.
Mvh
Poul Henning Hansen
Ja, det er godt nok to sider af samme sag.
Lad os glæde os over dets liv og lade billedet stå
Paul
..... og her før "ny-design" og næsten som fabriksny:
VLTJ Ym 13 - Ys 13 VIGEN i Strande, 27.07.1984 (nm).
M.v.h.
Niels
Lige før man kan kalde hende jomfruelig
Det er jo sørgeligt hver gang vi må sige farvel til et af de dejlige trofaste Y-tog
Ym 13 - Ys 13 i Ramme d. 6. aug. 2012
Nu vil jeg også være med.
Vigen, Thyborøn Havn
Aftenstide, 26. August 2005
Toget skal åbenbart medbringe post på turen tilbage til Lemvig.
Og i weekenderne er det Brevduer som klarer opgaven
Nope.
Det er ligesom alt andet post: SNAILMAIL
Sakskøbing Sukkerfabrik opførtes i årene 1909-10 og der blev etableret et ret omfattende 700 mm smalsporet roebanenet omkring fabrikken. Inden nedlæggelsen af roebanerne i 1966 nåede banerne at blive Danmarks største private jernbanesystem.
Læs mereOmkring Faxe Jernbane 1864 - 1982. Pris 340 kr.
Læs mere