Ellen biver Hugget op i denne uge . (Generelt)
Hej alle sammen jeg har hørt fra en ven at Ellen i Padborg bliver hugget op i denne uge, så det er nu man skal slå til hvis den ikke skal blive til Skrot ..
mvh
Y-Tog .
af Y-tog, 25/11 2013, 01:41 (4067 dage siden)
Hej alle sammen jeg har hørt fra en ven at Ellen i Padborg bliver hugget op i denne uge, så det er nu man skal slå til hvis den ikke skal blive til Skrot ..
mvh
Y-Tog .
af KimC, 25/11 2013, 06:59 (4067 dage siden) @ Y-tog
Hvis den ikke skal blive til skrot, hvad skal den så blive til? Og hvem skal sørge for det?
Som sin "nummersøster" MZ 1430 er det ikke realistisk at den kommer til nytte som andet end de efterhånden ret få reservedele der stadig måtte have brugsværdi, og ellers de penge Orla vil give for resterne.
af L.H. Jensen, 25/11 2013, 09:15 (4067 dage siden) @ KimC
Hvis den ikke skal blive til skrot, hvad skal den så blive til? Og hvem skal sørge for det?
Som sin "nummersøster" MZ 1430 er det ikke realistisk at den kommer til nytte som andet end de efterhånden ret få reservedele der stadig måtte have brugsværdi, og ellers de penge Orla vil give for resterne.
Ja, nu er det efterhånden en halv snes år siden en vesttysk fantast købte det allerede dengang afpillede lokomotiv, som han mente havde en stor fremtid for sig på de danske skinner ...
Men bortset fra, at han malede lokomotivet og opkaldte det efter sin kone, er der ikke rigtig sket andet, end at det er blevet flyttet fra Tønder til Padborg, så når det allerede dengang var et reelt dødsdømt projekt at få noget fornuftigt ud af lokomotivet - der allerede er berøvet vitale reservedele (det har vel også været CFLs plan med det) - ville det da være endnu mere hovedløst i dag for andre end ophuggeren at ofre penge på det.
vh
LH
af Lue, 25/11 2013, 14:59 (4066 dage siden) @ L.H. Jensen
Hej.
Nu der snakkes om MX, så forlyder det at MX 1035 skal løftes væk fra det sted den står udstillet i Struer. Den skal op til den gamle godsekspedition på Struer station, i en telthal hvor der skal laves rustarbejde på den gamle dame.
af Allan Støvring-Nielsen, 25/11 2013, 15:19 (4066 dage siden) @ L.H. Jensen
Men bortset fra, at han malede lokomotivet og opkaldte det efter sin kone, er der ikke rigtig sket andet, end at det er blevet flyttet fra Tønder til Padborg, så når det allerede dengang var et reelt dødsdømt projekt at få noget fornuftigt ud af lokomotivet - der allerede er berøvet vitale reservedele (det har vel også været CFLs plan med det) - ville det da være endnu mere hovedløst i dag for andre end ophuggeren at ofre penge på det.
Fantast eller ej, så er lokomotivet nu opkaldt efter den tyske tidligere ejer, Michael Frick's kone!
mvh, Allan
af L.H. Jensen, 25/11 2013, 16:02 (4066 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Fantast eller ej, så er lokomotivet nu opkaldt efter den tyske tidligere ejer, Michael Frick's kone!mvh, Allan
Øh ja, det skrev jeg jo sådan set også ...
vh
LH
af Allan Støvring-Nielsen, 25/11 2013, 18:14 (4066 dage siden) @ L.H. Jensen
Fantast eller ej, så er lokomotivet nu opkaldt efter den tyske tidligere ejer, Michael Frick's kone!mvh, Allan
Øh ja, det skrev jeg jo sådan set også ...
vh
LH
Ja, sorry. Jeg læste det i farten som vestjysk, og troede dermed fejlagtigt at du henviste til TTVJ/PBS historien!
Men bemeldte fantast driver dog nu et succesfuldt jernbaneselskab med gamle MYere i Tyskland! Og man har vel lov at snuble lidt i starten, eller??
mvh, Allan
af John D., Ribe, 26/11 2013, 00:05 (4066 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Fantast eller ej, så er lokomotivet nu opkaldt efter den tyske tidligere ejer, Michael Frick's kone!
Ex.-kone :)
af Lennart H, 25/11 2013, 17:00 (4066 dage siden) @ Y-tog
mvh
Y-Tog .
Hej Y-tog. Tak for info, selvom det var en sørgelig nyhed. Ville ønske jeg selv kunne redde en gammel GM på et tidspunkt. Havde ihvertfald ikke noget i mod at have den stående i haven, men det tror jeg desværre ikke man må der jeg bor. Ved du nærmere omkring tidspunktet for ophugning?
Mvh Lennart
af Holger Sørensen, Hedehusene, 25/11 2013, 17:33 (4066 dage siden) @ Lennart H
Kommentar til hr. Jensens tidligere indlæg!
Det er hårde ord at kalde Frick for en fantast - faktisk mere end under bæltestedet.
Jeg husker ved et GM-træf i Odense, hvor Ellen var udstillet, og der blev solgt Heljan-modeller af den for at støtte projektet. Jeg mødte familien som jeg fandt meget positive og entusiatiske.
Uanset hvad, er det vel ikke "forbudt" at købe et lokomotiv, at det så overstiger ens formåen bl.a. pga. sygdom? er så kun beklageligt.
Hvis jeg havde plads og var yngre kunne jeg da godt finde på det samme uden at ville have hæftet fantast på mig.
Hvad med gamle biler m.m., m.m. Er de allesammen fantaster?? Eller er rønnebærrene sure?
Hilsen fra Holger i Hedehusene
af OD, Od , 25/11 2013, 18:24 (4066 dage siden) @ Holger Sørensen
Det er hårde ord at kalde Frick for en fantast - faktisk mere end under bæltestedet.
Jeg husker ved et GM-træf i Odense, hvor Ellen var udstillet, og der blev solgt Heljan-modeller af den for at støtte projektet. Jeg mødte familien som jeg fandt meget positive og entusiatiske.
MX 1030 har mig bekendt aldrig været udstillet i Odense.
Mvh. Ole
af Y-tog, 25/11 2013, 18:49 (4066 dage siden) @ OD, Od
Hej jeg ved ikke hvad dag og tid , men det skulle ske i denne uge ..
MVH
Y-tog
af Egon Schmidt, 25/11 2013, 20:05 (4066 dage siden) @ OD, Od
Nej OD for den har aldrig været køreklar i den tid hvor den var i Tønder
Egon.
af Steff, 25/11 2013, 20:19 (4066 dage siden) @ Egon Schmidt
--
Steffen Dresler
af Allan Støvring-Nielsen, 25/11 2013, 20:33 (4066 dage siden) @ Egon Schmidt
Nej OD for den har aldrig været køreklar i den tid hvor den var i Tønder
Egon.
Den kunne vel godt ha været udstillet i Odense, selvom den ikke var køreklar? At den så ikke har været det er en anden sag!
Her har den ikke køreklare maskine dog fundet vej til Randers!
mvh, Allan
af Gjæst, 25/11 2013, 20:36 (4066 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Den kunne vel godt ha været udstillet i Odense, selvom den ikke var køreklar? At den så ikke har været det er en anden sag!
Jeg tror nogen blander 1030 sammen med 1035 som også er nævnt i tråden.
af Allan Støvring-Nielsen, 25/11 2013, 22:08 (4066 dage siden) @ Gjæst
Jeg tror nogen blander 1030 sammen med 1035 som også er nævnt i tråden.
Hvorfor tror du det? Har 1035 da været udstillet i Odense?
Allan
af Franz Bakmand, Odense, 25/11 2013, 21:31 (4066 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Var det egentlig ikke for at få udskiftet bogierne med nogle nedslidte, at den kom til Randers?
Hilsen Franz.
af Allan Støvring-Nielsen, 25/11 2013, 22:11 (4066 dage siden) @ Franz Bakmand
Var det egentlig ikke for at få udskiftet bogierne med nogle nedslidte, at den kom til Randers?
Hilsen Franz.
jo, den skulle donere sine i Sverige nyreviderede bogier til NJ M 11, som på daværende tidspunkt var udlejet med forkøbsret til CFL.
mvh, Allan
af L.H. Jensen, 26/11 2013, 10:11 (4066 dage siden) @ Holger Sørensen
Uanset hvad, er det vel ikke "forbudt" at købe et lokomotiv, at det så overstiger ens formåen bl.a. pga. sygdom? er så kun beklageligt.
Hvis jeg havde plads og var yngre kunne jeg da godt finde på det samme uden at ville have hæftet fantast på mig.
Hvad med gamle biler m.m., m.m. Er de allesammen fantaster?? Eller er rønnebærrene sure?Hilsen fra Holger i Hedehusene
Kære Holger!
Jeg kender Frick og Ellen ganske godt, jeg har haft besøg af dem i mit hjem flere gange for år tilbage. Det skal nu ikke afholde mig fra at betegne ham som "fantast" i relation til Mx 1030 og de planer han dengang forelagde for mig - og angiveligt selv troede på (så meget at han ofrede megen tid og mange penge på dem) - vedrørende kørsel med "Ellen" i Danmark.
Vores bekendtskab kølnedes en del, da han misbrugte DJKs navn (jeg var dengang DJK-formand) i forbindelse med et helt privat kalenderprojekt, hvortil han alene havde fået lov til at bruge det danske vingehjul, som også DJK anvender. Også i relation til dette projekt, altså kalenderen, der angiveligt kostede ham en formue at lave, men som var så dårligt produceret, at den var nærmest usælgelig, vil jeg ikke tøve med at betegne ham som "fantast".
Men derudover synes jeg nu ikke, at ordet "fantast" i sig selv blot er negativt; jeg er ganske sikker på, at mange gladelig vil betegne mig som fantast i indtil flere sammenhænge, og det tager jeg nærmest som et kompliment
Mvh
LH
af Lennart H, 29/11 2013, 05:19 (4063 dage siden) @ Y-tog
Er der nogen der har noget viden om ophugning af Ellen? Hvis det ikke endnu er sket, har jeg nemlig tænkt mig en tur til Padborg i weekenden.
Mvh >Lennart
af TeamBaumann, Hjordkær, 29/11 2013, 08:22 (4063 dage siden) @ Lennart H
Jeg var igår i Padborg og så at Ellen står der endnu og urørt
af mss , 29/11 2013, 19:48 (4062 dage siden) @ Y-tog
Et eller andet sted uundgåeligt, men også lidt trist.
Med et par døre og andre "smådele", samt rustarbejde og nyopmaling kunne den trods alt være blevet et fint ikke-driftsklart exponat. Noget jeg godt ved desværre ikke værdsættes her i landet...
Nå, men MX'ere er der jo stadig i massevis, så ikke det store tab denne gang.
--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums
af Langhoff, Kolding, 18/12 2013, 20:17 (4043 dage siden) @ mss
Noget nyt om status for evt. ophugning af Ellen?
vh/Langhoff
af ivar, 18/12 2013, 20:49 (4043 dage siden) @ Langhoff
Lignede sig selv mandag formiddag
af Tonny Brandt Andersen, 11/6 2014, 18:05 (3868 dage siden) @ Y-tog
Jeg så Ellen den 5. juni 2014 på hendes vanlige plads i Padborg.
af Egon Schmidt, 11/6 2014, 21:48 (3868 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen
Den stod der også D.8.6.14
Egon
Spørg Fagfolket: Hvad er formålet med de V-formede skinner på den gamle lillebæltsbro?
Se billederne af utætheder og rust: Knippelsbro mistænkt for skjulte skader
Overvågning afslører: Skandaletog har kørt med løs container over det halve Fyn
Trods flere tilsyn og skærpede regler: Løse containere skøjter stadig rundt ved Storebælt
Spørg Fagfolket: Hvorfor er gelænder og lamper jordet på togstationerne?