Midtbanen anno 2011 - Femhøj station (Generelt)
Jeg er enig med dig i, at Femhøj station næppe er født med kælder - jf. billedet i Buch & Gomard. Men hvordan pokker har de fået bygget kælderen? Det er faktisk både ret svært og ret dyrt.
Billedet fra Buch & Gomard viser perronsiden. Kunne man forestille sig, at bygningen har "halv" kælder dvs. kun kældervinduer ud mod gaden? Jeg var ikke omme på perronsiden, da det var i ejerens have, men der er en del højdeforskel på for- og bagside. Jeg kan dog ikke mindes, at have set (originale) stationsbygninger i denne udførelse før.
-----------
Se evt. foto på min hj.side om banen:
Femhøj station
Bemærk, at man mindst to steder (lige under vinduerne ovenfor) kan se ca. 5-6 cm af tilsyneladende opragende beton. Fliser eller kanter omkring et par lyskasser ??? (Mine egne lyskasser her på bopælen ville se nøjagtigt lige sådan ud på et foto taget i den vinkel).
Hvis man ser efter på Krogstrup-billedet, er der så ikke også noget der antyder en lyskasse under det andet vindue til højre for indgangspartiet ???
" Læs mere om Midtbanen:
www.midtbanen.dk " ---> Som jeg ser det, virker dette link ikke, men forhåbentlig virker nedenstående:
Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=midtsjallandsbanen
.