MT på ukendt sted (Billedegætterier)
Hej,
på den tyske jernbane forum Drehscheibe er der et billede (nummer 11) af en MT og spørgsmålet er hvor det er taget:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6632185,6632185#msg-6632185
Ullrich
Hej,
på den tyske jernbane forum Drehscheibe er der et billede (nummer 11) af en MT og spørgsmålet er hvor det er taget:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6632185,6632185#msg-6632185
Ullrich
Umiddelbar, vil jeg sige at det er Aarhus, da denne højhus i bagrund, er måske den ved Langenæs Alle
Hej
Beklager - det er ikke Aarhus!
Vh.
Niels H.
--
Niels
Denne teori bakker jeg op om. De tre "langenæshus" højhuse samt en af blokkene fra Langenæs allé. Parkeringspladsen kunne godt være omkring Bjørnholms allé eller eskelundvej i nærheden af den ombyggede bro som deler åhavevej og marselis boulevard.
Hvis jeg har tid i morgen og vejret passer til det, kunne jeg godt finde på at bevæge mig ud efter det spot jeg mener billedet er taget på.
Umiddelbar, vil jeg sige at det er Aarhus, da denne højhus i bagrund, er måske den ved Langenæs Alle
Det er helt klart Århus. Boligblokken over MT´ens tag er Langenæs Allé 72-78. Til højre ses tagene på de røde murstensblokke beliggende på Kirkedammen. Villaerne i forgrunden er beliggende på Haraldsgade. MT´en er under indkørsel til Århus G. Fotografen har stået et sted på Bjørnholms Allé.
Mvh Jørgen
Ja vinklen og villaerne passer med at billedet må være taget sandsynligvis indenfor denne orange cirkel:
Hej
Ja, jeg kan godt se, at det ligner Aarhus, men det ligner altså ikke Langenæshusene - de ser sådan her ud:
Vh.
Niels H.
--
Niels
Det er Aarhus! Den grå boligblok er jeg vokset op i. Som Jørgen skriver, er det Langenæs Alle 72-78.
Og så kan jeg tilføje, at de højhuse, man ser i disen/tågen, ligger på Augustenborggade.
Hej
Ja, jeg kan godt se, at det ligner Aarhus, men det ligner altså ikke Langenæshusene - de ser sådan her ud:
Vh.
Niels H.
Så er det nok fordi du kigger på det forkerte sted, Niels
Prøv at stille skarpt på det/de boligblokke, som jeg har markeret med rød pil
Med futlige hilsener fra en ex-århusianer
--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Billedet er taget på Bjørnholts Alle, Kongsvang/Viby.
Her er et screenshot 1974 fra http://flyfotoarkivet.dk/
Han er lige kommet ud af tunnelen (under hovedsporet)og på vej op mod broen over Åhavevej. Parkeringspladsen er lige i midten af screenshot.
Hej
Ja,ja jeg må jo nok tilstå, at det er jer andre, der har ret - selvom jeg ikke er meget for det - men sådan går det jo når man ind imellem er lidt påståelig og dumstædig
Fortsat god weekend
Vh.
Niels
--
Niels
Det er da helt ok, Niels. God weekend til dig også
Da der for mit vedkommende gik lidt sport i dette "mysterium", hoppede jeg en tur op på jernhesten denne dejlige søndag formiddag.
Jeg var overrasket over hvor meget denne parkeringsplads stadig ligner sig selv ifølge billedet. Jeg har nedskalleret billederne lidt, men her er lidt:
For lige at vise den bedste tilsvarende vinkel jeg kunne få af Langenæs alle, de røde hustage, samt højhusene på augustenborggade.
Nummerskiltene for hver parkeringsbås eksisterer stadig:
Her ses parkeringspladsens helhed lidt mere til sammenligning. Billede med MT'eren må være taget fra anden sal af den bygning som ligger på grunden.
Prisen styrtdykker: Snart er det billigere at skifte elbilens batteri end benzinbilens motor
Ekstraregning skræmmer: Lynetteholms-metro kommer på slankekur
Nye batterier skal fordoble energien i en elbil: Honda melder sig ind i kapløbet
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt