IC3 til Sverige (Generelt)
SJ Y2 1376 som M 6361 Rd-Kh. Nyborg 29.12.1995.
SJ Y2 1378. Randers 19.03.1996.
SJ Y2 1382 som M 8042 Rd-Kø. Odense - Marslev 12.08.1996.
SJ Y2 1376 som M 6361 Rd-Kh. Nyborg 29.12.1995.
SJ Y2 1378. Randers 19.03.1996.
SJ Y2 1382 som M 8042 Rd-Kø. Odense - Marslev 12.08.1996.
Fine 90'er billeder.
Har altid tænkt at de måske ville have været populære i Holland. Det var før det gik op for mig at striben i midten var grå og ikke hvid.
Nogen som kender design historien? Det israelske design virker noget lig det som blev anvendt på IC2... Scandia standard?
Nogen som kender design historien? Det israelske design virker noget lig det som blev anvendt på IC2... Scandia standard?
Kundens ønske.
M.v.h.
Niels
Ja men her tænker man så på om der har været forslag fra leverandørens side.
De Flexlinere (IC2) som blev leveret til de sjællandske privatbaner, må have været præsenteret for en standard, da designet var ens for alle.
Undskyld det er gået en smule off-topic.
De privatbaner, der fik bevilling til at anskaffe IC2, var enige om et fælles design og traf valget ud fra de forslag, leverandørens designere havde udarbejdet.
Da Vestsjællands Lokalbaner (senere Regionstog) anskaffede LINT-41, ønskede VL et design, som var stærkt beslægtet med IC2-designet, men tilpassets togets udformning. Ligeledes her udarbejdede leverandøren (in casu ALSTOM-LHB) en håndfuld forslag, blandt hvilke kunden traf sit valg.
M.v.h.
Niels
Har altid tænkt at de måske ville have været populære i Holland.
Hej
Der var da ingen grund til at Hollænderne skulle købe dem
Alle deres hovedlinier var for længst elektriske i 90'erne, og så havde de jo deres egen IC3 / IC4. måske ikke så 'smarte', men simple og velfungerende, og frem for alt el-drevne
http://en.wikipedia.org/wiki/NS_ICM
...mener faktisk at have hørt engang omkring indsættelsen af IC3, at de hollandske blev nævnt som inspiration??
Jeg kan ikke huske om det var i bogen "Internationale tog via Øresund" eller et sted på nettet jeg læste det, men der VAR en mening med farverne på Kustpilen. Den blå farve skulle symbolisere havet, og jeg MENER den røde farve skulle symbolisere togstrækningerne.
Jeg synes stadig det er et af de smukkeste designs man har haft til de togsæt. I det hele taget havde SJ et genialt farvekoncept i 90'erne.
Bilproducenterne vil have EU til at droppe fossilforbud: Vi er for afhængige af Kina
Nye togsignaler driller også nordmændene: Overvejer 80’er-teknologi
Elbilejere i lejlighed lades i stikken: Har alt for langt til ladestandere
Blogindlæg: Gæt med på Årets Bil 2025
Lille elfly bliver en del af amerikansk satsning på elektrisk transport