BR 628 på Svendborgbanen
Er der nogen af jer der ligger inde med billeder af DB Baureihe 628 på Svendborgbanen? Den kørte som prøvetog forud for MR toget engang i 1970 erne.
M.v.h.
Bent
Er der nogen af jer der ligger inde med billeder af DB Baureihe 628 på Svendborgbanen? Den kørte som prøvetog forud for MR toget engang i 1970 erne.
M.v.h.
Bent
Jeg husker dem tydeligt i Svendborg og omegn. Det var en god afveksling til de mange brune og allerede da forældede MO-tog. Det viste sig jo også at der meget snart kom flere passagerer, da MR-togene kom til.
Og ja, det ser ud at nogen af MR-togene kommer til at køre nogen år endnu, da jeg har hørt en fugl synge om at nogen sæt skal levetidsforlænges med bl.a. nye motorer og nyt interiør.
Mvh
Claus
Vil det sige at vi fortsat vil møde MR tog på Svendborgbanen?
Talte for nylig med en lokofører, der nævnte at der var mere "gods" i
et MR tog end i en Desiro, især når der lå meget sne.
Mvh
Bent
Jeg må sige at jeg er ikke klar over hvor MR-togene fortsat skal køre henne. Men noget kunne tyde på at IC2-projektet kommer til at trække noget ud, såfremt det ikke bare er et rygte, som der er mange af indenfor jernbanebranchen.
Mvh
Claus
DB 628021..628023 Svendborg 7..12..1975 V H kjeld
Har fået lov til at ligge dette billede af en BR 628, taget i
Svendborg i 1976, det er taget af Jan Waldemar.
Mvh
Holger Cordtz
VT 628 008-5 i Svendborg den 8/2 1976 Foto: Jan Waldemar
har set et billede i MM4 dernede fra mener jeg... det er også om BR 627 om hvordan MR togene blev til..
Med venlig hilsen
Mads
Jeg husker dem tydeligt i Svendborg og omegn. Det var en god afveksling til de mange brune og allerede da forældede MO-tog. Det viste sig jo også at der meget snart kom flere passagerer, da MR-togene kom til.
Og ja, det ser ud at nogen af MR-togene kommer til at køre nogen år endnu, da jeg har hørt en fugl synge om at nogen sæt skal levetidsforlænges med bl.a. nye motorer og nyt interiør.
Mvh
Claus
Alle togsæt blev levetidforlænget for ca. 3-2 år siden med bla. nyt interiør.
Ja i 2005 blev der sidst gjort noget ved MR-togene iflg. sitet her.
Det passer meget godt med at det er ved at være tiden igen, hvis de fortsat skal leve op til tiden krav. Motorerne kan ud fra en miljømæssig synsvinkel ikke siges at gøre det.
Men det kan jo også bare være et rygte. Det finder vi snart ud af.
Rent mediemæssigt har der i hvert fald været meget tyst omkring IC2-togene. Og der er ikke MQ´ere nok til helt at erstatte alle MR-tog i drift rundt omkring.
Mvh
Claus
var det samme togsæt som besøgte GrenaaBanen?
Ja, både 008 og 023 var på Grenåbanen.
Ja, både 008 og 023 var på Grenåbanen.
- Se der! - det kunne jeg godt lide synet af det billede der, det er jo den gamle Aarhus Havnestation, det er ikke ret mange billeder man har set derfra.
OT-? : Er det en af Prinsesserne der ligger i baggrunden?
--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf
Det er "Prs. Elisabeth" i lejet, bygningen er nedrevet.
- Se der! - det kunne jeg godt lide synet af det billede der, det er jo den gamle Aarhus Havnestation, det er ikke ret mange billeder man har set derfra.
Jamen så tager vi ét mere, Michael:
MR 4031 på Aarhus Havnestation med "Jyllandsdelen" af tog 4041 den 08.04.1979 (nm).
Som bekendt førte afprøvningen af VT 628 til "masseanskaffelse" af MR-togsættene, og MR 4031 er faktisk det første af dem, der blev licensbygget hos Scandia i Randers.
Omvendt afprøvede DB Y-toget, og det skete allerede i 1968 under betegnelsen "VT 791", men dog uden at det medførte en udbredelse af denne togtype i Tyskland.
Se en fin reportage om "VT 791" her:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5209384
og at Y-togene er nært beslægtet med VT 627/628 hhv. MR, er kortfattet søgt anskueliggjort her:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4164524,4164524#msg-4164524
Det anbefales også at følge de links, der ligger i Drehscheibe-indslagene.
Bedste hilsener
Niels
Jamen så tager vi ét mere, Michael:
MR 4031 på Aarhus Havnestation med "Jyllandsdelen" af tog 4041 den 08.04.1979 (nm).
- AHH flere dejlige minder fra en svunden tid, og tænk sig idag er der ingen ting der kører ned til færgen i Aarhus (bortset fra Abilskau) det nærmeste stop for offentlig transport til færgerne er Østbanetorvet, og har man lavet en gangbro ved perronnerne på Østbanetorvet med trappe ned på modsatte side så man kunne gå lige over til Mols-linien, nej det tror jeg ikke man har gjordt.
--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf
Jamen så tager vi ét mere, Michael:
..har man lavet en gangbro ved perronerne på Østbanetorvet med trappe ned på modsatte side så man kunne gå lige over til Mols-linien, nej det tror jeg ikke man har gjort.
I betragtning af at er der en overkørsel med fortov og cykelsti ca. 20 meter fra den gamle stationsbygning ville det nok også være lidt spild af skattepenge.
Politiet ransager selskab bag flystyrt: Om to uger kender vi årsagen
Tesla halter flere år bagefter: Robottaxaerne kører allerede rundt i Kina
Kina viser nyt tog frem: Bliver verdens hurtigste tog i drift
Eksperter afviser 'birdstrike'-forklaring: Fatalt flystyrt i Sydkorea er et mysterium
Året der gik på MobilityTech: Elbil-boom og kampen mod de halvtomme busser