Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Skrot IC4-togene allerede nu!

af BoergeOf61, Randers C, 3/9 2013, 10:03 (4108 dage siden) @ Information

Der er vist igen noget, der er smuttet for mig. Nævner togplanen om elektrificering noget som helst om tog? Jeg har kun set nogle elementer, som BaneDanmark har ansvaret for, og rejsetider, som i princippet kunne klares med IC4, hvis IC4 lever op til sine specifikationer.

I første omgang vil jeg gerne se nogle konkrete planer for, hvad DSB vil køre med mellem Lunderskov og Esbjerg, når den strækning er elektrificeret, og for, hvad fx. MR skal afløses af.

Skrot IC4-togene allerede nu!

af Tolpen, 3/9 2013, 10:11 (4108 dage siden) @ BoergeOf61

Til beregninger om rejsetid er brugt "elektriske standardtog". Hvilket blandt andet dækker over ER-tog og Øresundstog. Men mon ikke data for udenlandske tog også findes i systemerne. Leverandørerne leverer givetvis gerne :-)

Der er ikke afsat midler endnu til køb af "Fremtidens el tog", men det ventes at ske fra Finansloven 2015, således at der måske kan skrives kontrakt allerede i 2014 og første tog kan leveres i 2018.

Esbjerg skal betjenes af ER-tog, der frigøres fra Kystbanen gennem køb af nye Øresundstog - samt/eller ved ER-tog, der frigøres ved modernisering af EA-lokomotiverne, der så indsættes med DD-vogne mellem Østerport og Ringsted.

Der indgår ikke i øjeblikket elektriske regionaltog til erstatning for MR (men det kommer nok).

T

Avatar

Skrot IC4-togene allerede nu!

af BoergeOf61, Randers C, 3/9 2013, 10:23 (4108 dage siden) @ Tolpen

Tror du også på julemanden? ;-)

Til beregninger om rejsetid er brugt "elektriske standardtog". Hvilket blandt andet dækker over ER-tog og Øresundstog. Men mon ikke data for udenlandske tog også findes i systemerne. Leverandørerne leverer givetvis gerne :-)

Endnu har jeg ikke set indikationer af, at udenlandske tog er inddraget i beregningerne.

Der er ikke afsat midler endnu til køb af "Fremtidens el tog", men det ventes at ske fra Finansloven 2015, således at der måske kan skrives kontrakt allerede i 2014 og første tog kan leveres i 2018.

Hvem venter det? Jeg tror snarere, evt. midler til køb af "fremtidens el-tog" skal findes på DSBs budget, hvor der ingen penge er, med mindre Folketinget beslutter udlicitering af togdriften på hovedstrækningerne.

Esbjerg skal betjenes af ER-tog, der frigøres fra Kystbanen gennem køb af nye Øresundstog - samt/eller ved ER-tog, der frigøres ved modernisering af EA-lokomotiverne, der så indsættes med DD-vogne mellem Østerport og Ringsted.

Ok. Jeg vidste ikke, der var planer om køb af nye Øresundstog.

Der indgår ikke i øjeblikket elektriske regionaltog til erstatning for MR (men det kommer nok).

Jeg mangler ikke specielt elektriske regionaltog til erstatning for MR, men bare et eller andet tog.

Avatar

Skrot IC4-togene allerede nu!

af Per Hauberg, 3/9 2013, 19:01 (4108 dage siden) @ BoergeOf61

Det ender godt.
Ikke givetvis i vores tid; men så nær er enden vel heller ikke....

Skrot IC4-togene allerede nu!

af Andersen, 3/9 2013, 21:46 (4108 dage siden) @ BoergeOf61

Jeg mangler ikke specielt elektriske regionaltog til erstatning for MR, men bare et eller andet tog.

JEG kunne ihvertfald godt bruge elektriske tog istedet for MR! (hvilket jo bare desværre ikke er muligt før om mange år) Men er der nogen der har oplevet MR for nylig? eller rejst med dem? Bor selv ved siden af banegården i Fredericia, ser og hører dem kører... føj for satan!! magen til ildelugtende diesel-svineri skal man vist lede længe efter. så næsten hellere IC4, men osse kun næsten

Hvis man nu i 80'erne og 90'erne havde holdt gang i elektricificeringen, havde vi idag haft strøm til ihvertfald Esbjerg og Aarhus, endda Herning måske...og som regionaltog haft Flirt-tog eller lignende på de strækninger...suk suk og atter suk

Veterantog kalenderSvenska-lok
DSB EA3007

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak