Halvårsrapport med bonus til Jesper Lok (Trafikpolitik)
Jeg har lige læst halvårsrapporten 2013 fra DSB.
http://www.dsb.dk/global/pdf/%c3%85rsrapport/ekstern%20halv%c3%a5rsrapport%202013.pdf
Jeg synes at dette citat fra side 12 er interessant:
"DSB er i årene 2012 til 2015 involveret i en større omstilling. Omstillingen indebærer blandt andet en markant effektivisering via programmet ”Ét Sundt DSB”. Virksomhedens bestyrelse finder det centralt, at DSB’s administrerende direktør har et klart incitament til at forblive i stillingen indtil omstillingen er på plads, og herudover har et klart incitament til at fokusere på de meget store opgaver i en periode, hvor DSB bliver udfordret i mange dimensioner. Til det formål er der aftalt en fastholdelsesbonus svarende til et års løn til eventuel udbetaling i 2015. Det forudsætter, at DSB kommer i mål inden udgangen af 2014 med det økonomiske mål i det strategiske program ”Ét Sundt DSB”. Den administrerende direktør har i
samme forbindelse frasagt sig lønstigninger i 2013 og 2014, og det er aftalt, at direktørens opsigelsesvarsel er forlænget fra 6 til 12 måneder", citat slut.
Når nu jobbet er så krævende af Jesper Lok skal have en forlænget opsigelse samt en bonus på et års løn i 2015, er det imponerende af Jesper Lok har tid til at påtage sig et eksternt bestyrelsesjob hos Danish Crown. Men det har måske noget med hans kompetencer i at fylde flest mulige passagerer ind på for lidt plads