Oplæg til finanslov 2014 - Vækst & balance (Trafikpolitik)
På dette link kan oplægget til finansloven for 2014 læses:
http://www.fm.dk/publikationer/2013/vaekst-og-balance-finanslovforslaget-2014/~/media/P...
Der er bl.a. dette oplæg:
På dette link kan oplægget til finansloven for 2014 læses:
http://www.fm.dk/publikationer/2013/vaekst-og-balance-finanslovforslaget-2014/~/media/P...
Der er bl.a. dette oplæg:
På dette link kan oplægget til finansloven for 2014 læses:
http://www.fm.dk/publikationer/2013/vaekst-og-balance-finanslovforslaget-2014/~/media/P...
På side 21-22 omtales Togfonden og timeplanen. Endvidere får DSB en hjælpende hånd hvis finansloven vedtages som den foreligger nu:
Hvad skal vi sige til det? Der afsættes knap 4,5 gange så meget til veje som til jernbaner. Mere præcist er der jernbaneprojekter for 1,2 mia. kr. og vejprojekter for 5,3 mia. kr.
Nu er Storestrømsbroen til 3,9 milliarder på programmet så hvor du får dine tal fra er et godt spørgsmål.
Nu er Storestrømsbroen til 3,9 milliarder på programmet så hvor du får dine tal fra er et godt spørgsmål.
Tallet for Storstrømsbroen læser jeg som 327 mio. kr. (0,3 mia kr.), mens jeg læser 3,9 mia. kr. ved motorvejen mellem Herning og Holstebro samt en vejforbindelse til Gødstrup.
Nu er Storestrømsbroen til 3,9 milliarder på programmet så hvor du får dine tal fra er et godt spørgsmål.
Tallet for Storstrømsbroen læser jeg som 327 mio. kr. (0,3 mia kr.), mens jeg læser 3,9 mia. kr. ved motorvejen mellem Herning og Holstebro samt en vejforbindelse til Gødstrup.
Tallet for Storstrømsbroen er nu og her kun til projektering - den endelig anlægspris udregnes først senere.
Hvad skal vi sige til det? Der afsættes knap 4,5 gange så meget til veje som til jernbaner. Mere præcist er der jernbaneprojekter for 1,2 mia. kr. og vejprojekter for 5,3 mia. kr.
Det fleste jernbaneprojekter er enten igang (København-Ringsted, Signalprogram) eller kommer først senere (fx timeplanen og resten af elektrificeringen). Til de kommende projektet kommer en del rapporter i efteråret, som skal forbedre de projekter.
Nu er Storestrømsbroen til 3,9 milliarder på programmet så hvor du får dine tal fra er et godt spørgsmål.
Tallet for Storstrømsbroen læser jeg som 327 mio. kr. (0,3 mia kr.), mens jeg læser 3,9 mia. kr. ved motorvejen mellem Herning og Holstebro samt en vejforbindelse til Gødstrup.
Tallet for Storstrømsbroen er nu og her kun til projektering - den endelig anlægspris udregnes først senere.
Selvfølgelig er det "kun" financeringen af projekteringen som er på finansloven og ser man kun på 2014 er pengene jo skævt fordelt.
Min pointe var bare at pengene bliver mere jævnt fordelt når man ser på det store billede.
Om endnu en motorvej i Jylland er nødvendig er så en helt anden diskution som ikke hører sig til på denne forum.
Min pointe var bare at pengene bliver mere jævnt fordelt når man ser på det store billede.
Ok. Jeg forholdt mig bare til oplægget.
Iflg beslutningsgrundlag fra 2009 anslås ERTMS-2 at koste omkring 25 mia. 2009-kroner over 10 år.
Det fremgår også, at regeringen i løbet af det kommende efterår vil indlede forhandlingerne om beskatningen af Nordsøen med henblik på den konkrete udmøntning af Togfonden DK.
Man skal lige huske, at alle trafik-delene i regeringens finanslovsforslag allerede ER aftalt i forligskredsen i løbet af foråret 2013. Så der er ikke rigtig noget nyt under solen her.
T