Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Oplæg til finanslov 2014 - Vækst & balance

af BoergeOf61, Randers C, 27/8 2013, 12:27 (4115 dage siden) @ Information

Hvad skal vi sige til det? Der afsættes knap 4,5 gange så meget til veje som til jernbaner. Mere præcist er der jernbaneprojekter for 1,2 mia. kr. og vejprojekter for 5,3 mia. kr.

Oplæg til finanslov 2014 - Vækst & balance

af Bongo Anders @, 27/8 2013, 12:37 (4115 dage siden) @ BoergeOf61

Nu er Storestrømsbroen til 3,9 milliarder på programmet så hvor du får dine tal fra er et godt spørgsmål.

Avatar

Oplæg til finanslov 2014 - Vækst & balance

af BoergeOf61, Randers C, 27/8 2013, 13:01 (4115 dage siden) @ Bongo Anders

Nu er Storestrømsbroen til 3,9 milliarder på programmet så hvor du får dine tal fra er et godt spørgsmål.

Tallet for Storstrømsbroen læser jeg som 327 mio. kr. (0,3 mia kr.), mens jeg læser 3,9 mia. kr. ved motorvejen mellem Herning og Holstebro samt en vejforbindelse til Gødstrup.

Oplæg til finanslov 2014 - Vækst & balance

af steenth, 27/8 2013, 13:07 (4115 dage siden) @ BoergeOf61

Nu er Storestrømsbroen til 3,9 milliarder på programmet så hvor du får dine tal fra er et godt spørgsmål.


Tallet for Storstrømsbroen læser jeg som 327 mio. kr. (0,3 mia kr.), mens jeg læser 3,9 mia. kr. ved motorvejen mellem Herning og Holstebro samt en vejforbindelse til Gødstrup.

Tallet for Storstrømsbroen er nu og her kun til projektering - den endelig anlægspris udregnes først senere.

Oplæg til finanslov 2014 - Vækst & balance

af Bongo Anders @, 27/8 2013, 14:37 (4115 dage siden) @ steenth

Nu er Storestrømsbroen til 3,9 milliarder på programmet så hvor du får dine tal fra er et godt spørgsmål.


Tallet for Storstrømsbroen læser jeg som 327 mio. kr. (0,3 mia kr.), mens jeg læser 3,9 mia. kr. ved motorvejen mellem Herning og Holstebro samt en vejforbindelse til Gødstrup.


Tallet for Storstrømsbroen er nu og her kun til projektering - den endelig anlægspris udregnes først senere.


Selvfølgelig er det "kun" financeringen af projekteringen som er på finansloven og ser man kun på 2014 er pengene jo skævt fordelt.

Min pointe var bare at pengene bliver mere jævnt fordelt når man ser på det store billede.

Om endnu en motorvej i Jylland er nødvendig er så en helt anden diskution som ikke hører sig til på denne forum.

Avatar

Oplæg til finanslov 2014 - Vækst & balance

af BoergeOf61, Randers C, 27/8 2013, 15:09 (4115 dage siden) @ Bongo Anders

Min pointe var bare at pengene bliver mere jævnt fordelt når man ser på det store billede.

Ok. Jeg forholdt mig bare til oplægget.
Iflg beslutningsgrundlag fra 2009 anslås ERTMS-2 at koste omkring 25 mia. 2009-kroner over 10 år.

Oplæg til finanslov 2014 - Vækst & balance

af steenth, 27/8 2013, 13:12 (4115 dage siden) @ BoergeOf61

Hvad skal vi sige til det? Der afsættes knap 4,5 gange så meget til veje som til jernbaner. Mere præcist er der jernbaneprojekter for 1,2 mia. kr. og vejprojekter for 5,3 mia. kr.

Det fleste jernbaneprojekter er enten igang (København-Ringsted, Signalprogram) eller kommer først senere (fx timeplanen og resten af elektrificeringen). Til de kommende projektet kommer en del rapporter i efteråret, som skal forbedre de projekter.

Oplæg til finanslov 2014 - Vækst & balance

af Fysikeren, 27/8 2013, 17:16 (4115 dage siden) @ Information

Det fremgår også, at regeringen i løbet af det kommende efterår vil indlede forhandlingerne om beskatningen af Nordsøen med henblik på den konkrete udmøntning af Togfonden DK.

Oplæg til finanslov 2014 - Vækst & balance

af Tolpen, 28/8 2013, 11:43 (4114 dage siden) @ Fysikeren

Man skal lige huske, at alle trafik-delene i regeringens finanslovsforslag allerede ER aftalt i forligskredsen i løbet af foråret 2013. Så der er ikke rigtig noget nyt under solen her.

T

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak