Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB Bi 78053 (Billedegætterier)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 13/7 2013, 17:14 (4158 dage siden) @ Holger Sørensen

2 m3 kølekontainer.

Kære Holger

Ja, det er lige hvad det er. Dem ser man jo ikke så mange af mere. I dag var jeg rundt og fotografere de sørgelige rester af godsbanearealerne i Aalborg.

Den sydligste tredjedel af pakhuset står der stadig (de nordligste totredjedele er revet ned). Pakhuset anvendes af entreprenøren til oplag af byggematerialer.

Og det var her inde i det dødsdømte pakhus, jeg stødte på Bi 78053. Hvorfor den står der, hvorfor den har overlevet og hvilken historie, den har haft, siden den ophørte sit oprindelige virke, ved jeg ikke.

Bedste hilsner

Thomas

[image]
Aalborg, sydlige ende af pakhuset. Set fra nord mod syd. Der var fire spor i pakhuset og hvert spor havde sin egen blå port. Fra højre blå port til spor 32, spor 33, spor 36 og (næsten skjult) spor 37. På et tidspunkt er spor 36 og 37 blevet fyldt op og der er etableret betongulv. Hvorfor og hvornår denne indgribende ændring i pakhusets funktion er sket, ved jeg ikke. Bi 78053 ses for porten til spor 36. Kørevejen foran portene til spor 32 og 33 kunne hæves, når der skulle udskiftes godsvogne i pakhuset.

[image]
[image]
[image]
DSB Bi 78053 Aalborg, pakhuset, lørdag 13. juli 2013. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak