Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jeg har ingen jernbane men jeg har en (Billedegætterier)

af Holger Sørensen, Hedehusene, 12/7 2013, 22:37 (4158 dage siden) @ Christina Christensen

Hedehusene, 12.07

Hej!

Det er helt klart en vejkilometersten, som vi har set flere af under vores ture i det vestjyske. Og som jegforstår passer det godt med at den har stået i kanten af den gamle vej fra Oksbøl mod Ho. Den har så af en eller anden grund overlevet, da de normalt bliver fjernet når der opsættes nye markeringer, og ender deres dage som skærver.

Så det er et klenodie Du har, så pas godt på den. Alternativet er jo at donere den til Jeres fremragende egnsmuseum, men behold den dog hvis det er muligt.

Hvis den står i vejen for Dit haveprojekt kan Du jo eventuelt flytte den nærmere skellet (det gør ikke så meget at den flyttes lidt; det er de ofte også blevet i forbindelse med vejomlægninger m.m.). Eller lave et lille blomsterbed omkring den. Men jeg synes Du skal få den hævet så man kan se indhakket, og så få den malet hvid med røde tal og indhak.

Jeg har selv en kilometersten fra Hedehusene, der "kun" er 100 meter forkert i forhold til hvor jeg bor, så det er jo ren historie og nostalgi fra en forsvunden epoke.

God fornøjelse, jeg skal kigge efter den (om muligt) næste gang jeg kommer igennem Oksbøl.

Hilsen fra Holger i Hedehusene

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak