CFL T66 (Generelt)
Godsmængderne er generelt faldet op mod 15% i Europa fra 2011 til 2012(både vej og bane), så en række planer om flere godstog er sat på stand-by.
Når indtægterne falder skal omkostningerne følgelig også reduceres. En leaset T66 er dyr (mellem 25.000 og 30.000 euro pr måned), så CFLDK har i første omgang videreudlejet T66 714 til deres svenske søsterselskab, og det forventes at maskinen leveres tilbage til sin ejer (leasingselskabet Beacon Rail Leasing Limited) senere i år, idet BRLL har flere forespørgsler på leje af "Skandinaviske class 66", end man har lokomotiver pt. (BRLL er mig bekendt den eneste udlejer af Class 66 i Sverige/Norge)Dette forhindrer ikke CFL eller andre i at leje maskinen igen, hvis behovet opstår. Maskinen vil fortsat være udstyret med DK/SE ATC som den eneste class 66 (derfor litra T66K)
T
Men maskinen kom i første omgang stadig til Sverige som afløsning for den ødelagte Ma, at CFLDK så efterfølgende fandt ud af, at de godt kan leve uden den - som det ser ud nu - er en anden snak