Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gæt en løgnehistorie..... (Billedegætterier)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 2/2 2013, 00:21 (4316 dage siden)

I dag kom jeg forbi Nørrebro station. Og tænk jer, nogen havde skåret stationen midt over, så de to spor stak ud i luften!

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Gæt en løgnehistorie.....

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 2/2 2013, 01:57 (4316 dage siden) @ Rasmus Arndal

Godsbanen i Aalborg?

Jeps, den smule der er tilbage af Godsterminalbygningen.
Resten af bygningen findes for så vidt stadig, men nu i pulverform - dyngen ligger syd for den efterhånden noget amputerede Godsterminal.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Gæt en løgnehistorie..... - løsningen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 2/2 2013, 04:15 (4316 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

I er som sædvanligt hurtige og skrappe. Men så kan I jo prøve at bide skeer med denne her!

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
Aalborg godsterminal i halveret stand 1. februar 2013 kl. 15.23. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Aalborg Godsterminal 26. september 2012

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 2/2 2013, 10:11 (4316 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Status for skinnebåret godstransport fra Aalborg pr. 26. september 2012:

[image]
Området syd for Godsterminalen pr. 26. september 2012.
Så vidt jeg ved, så har Limfjordsbanen forsynet sig med nogle længder gode skinner herfra.
Nogle af dem (og svellerne) ser ud til at være i fin stand.

[image]
"Kværnen" tygger sig igennem brokkerne - fraktionerne sorteres samtidigt. En noget støvende og larmende, men ganske smart metode.

[image]
"Kværnen" lidt tættere på.

[image]
Asfalt køres til genbrug med et meget miljøvenligt og CO2-besparende "godstog" anno 2012.

[image]
Aalborg synger også med på: "Hvad skal vi med skinner... ?".

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Aalborg Godsterminal 28. august 2012

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 2/2 2013, 10:38 (4316 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

En måned forinden disse billeder var Godsekspeditionsbygningen i Aalborg væk, og nedrivningen af omladehallerne påbegyndt:

[image]

[image]
"Den hænger nedad...".

[image]
Området syd for omladehallerne var planeret og klargjort som "arbejdsområde" og oplagsplads i forbindelse med nedrivningen.

[image]
Signalet var i uorden...

[image]
Det ser ud som om, at der var blevet brugt ædle træsorter ved byggeriet (?).

[image]
Lampeudsalg.

[image]
"Luk døren - det trækker!".

Jeg har billeder fra dengang Aalborg Godsterminal var mere intakt, inkl. kontorbygningen - men dog ikke i brug.
De billeder kan jeg evt. lægge ud ved lejlighed.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Aalborg Godsterminal 28. august 2012

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 13/7 2013, 17:56 (4154 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Jeg har billeder fra dengang Aalborg Godsterminal var mere intakt, inkl. kontorbygningen - men dog ikke i brug.
De billeder kan jeg evt. lægge ud ved lejlighed.

Kære Carsten

Dem glæder vi os til at se:-).

Bedste hilsner

Thomas

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak