Hæstrup - ønske om genåbning af trinbræt (Trafikpolitik)
Jeg synes jeres holdning er noget nedladende over for ønsket om standsningssteder.
Det fungerer jo ganske godt mange steder på privatbanerne.
DSB (og efterfølgeren Arriva) har af en eller anden grund aldrig indført det elektriske signal "passagerer at optage", som de fleste privatbaner bruger. Det kunne f.eks. med fordel bruges på Thybanen, Svendborgbanen, Tønderbanen m.fl.
Måske er Vendsysselbanen syd for Hjørring for følsom til et trinbræt, men det må man jo bare forklare borgerne i Hæstrup så.
Når der er standsning i Tolne kan det måske godt være svært at forstå at der ikke kan være i Sulsted, Tylstrup m.fl. Og jeg synes da også glimrende man kunne overveje nogle stop her. Hæstrup er nok lidt for lille.
Men der kunne sagtens være brug for flere krydsningsspor deroppe.
Ja, de er ret gode til at stille krav deroppe i det allernordligste På den anden side er de ikke specielt gode til at tage toget til København. Eller bare til stationer syd for Ålborg.
Er det en forudsætning at de skal tage toget syd for Ålborg? Så længe der er god trafik på Vendsysselbanen, er det vel ligegyldigt om de kun kører til Ålborg eller længere sydpå.
Jeg synes man sjofler dem når det gælder genåbningen af Limfjordsbroen. Jo, der er masser af uheldige omstændigheder og undskyldninger, men det er tydeligt at den ikke prioriteres særlig højt, for så havde man styret det strammere.