Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mere om Frihavnen - KFS (1 foto)

af John Hansen ⌂, Od, 30/12 2010, 05:45 (5047 dage siden) @ Niels Munch

Hej Niels,
sikke et herligt indlæg og nogle dejlige billeder at få serveret på årets sidste torsdag :-)

Selv husker jeg bedst KFS for de billeder, som jeg ikke fik taget... I 1992 boede jeg på Østerbro i København, hvorfor det var nærliggende at kigge nærmere på KFS. Dengang var Frihavnen stadig "indhegnet område", omend det sagtens kunne lade sig gøre at gå ind på området. Dog hang der skilte om "fotografering forbudt" ved alle porte.

En morgen var jeg alligevel klar med kameraet og Sentinel'en kom da også "cyklende" med en stribe godsvogne til havnen. Jeg hævede kameraet og tænkte "det går nok", men ikke så snart var jeg klar, før en af rangisterne fægtede med arme og ben og gjorde opmærksom på, at det måtte man ikke. Øv. Jeg blev nok lidt fornærmet, for siden turde jeg ikke prøve igen.

Retfærdigvis skal dog nævnes, at jeg senere fik mulighed for at fotografere MH 374 på Frihavnen, men den var ikke helt så spændende...

Senere kom Sentinel-traktoren som bekendt til Marslev, hvor jeg stødte på den sidste år:

[image]
KFS Sentinel-traktoren i Marslev, 24.04.2009.


Mvh. John


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak