frihavnen og nordhavnen
går ud fra at der ikke længere er overførselsmuligheder til Sverige fra Frihavnen længere, og er der overhovedet jernbanedrift i Frihavnen og den (nye) Nordhavn mm længere?
går ud fra at der ikke længere er overførselsmuligheder til Sverige fra Frihavnen længere, og er der overhovedet jernbanedrift i Frihavnen og den (nye) Nordhavn mm længere?
Frihavnssporet er taget op et stykke, selvom det krydser "Gittervej". Hele området ved UNICEF (Kalkbrænderihavnen mv.) er under ombygning.
Sporet fra Østerport og til den gamle færgehavn (DAN-Link) er helt taget op og der er bygget nye kontorbygniger og lejligheder (ingen kan betale).
Steff
--
Steffen Dresler
Det er helt rigtig gættet
Området ser i dag sådan ud
http://www.byoghavn.dk/Byomraader/AmerikaPlads.aspx
og har i mange år ikke været en del af frihavnen
--
Svend
Et par supplerende fotos til Steffs svar:
Frihavnssporet er taget op et stykke, selvom det krydser "Gittervej". Hele området ved UNICEF (Kalkbrænderihavnen mv.) er under ombygning.
Sporet fra Østerport og til den gamle færgehavn (DAN-Link) er helt taget op og der er bygget nye kontorbygniger og lejligheder (ingen kan betale).
Mange hilsner
Lars
tak. tja-det var så den jernbanedrift
tak. tja-det var så den jernbanedrift
Et lille tilbageblik:
KFS rangertrækkraft, 13.04.1985 (nm).
M.v.h.
Niels
Et lille tilbageblik:
KFS rangertrækkraft, 13.04.1985 (nm).
Hej Niels,
Herligt foto . Den til højre kender jeg - fabrikat Sentinel og i dag bevaret ved DJK i Marslev. Den til venstre, er den fra Triangel?
Spørger
John
Den til venstre, er den fra Triangel?
Ja
Hvad skete der endelig med den anden. Jeg mener at have set et billede af den i Skælskør for lang tid siden.
Mvh Kasper Pedersen
Hvad skete der endelig med den anden. Jeg mener at have set et billede af den i Skælskør for lang tid siden.
Hej Kasper,
den i Skælskør var en anden, som stammede fra Maglemølle i Næstved; den var bygget af Schwartzkopf og lignede en "typisk tidlig Köf". Desværre var den i dårlig stand og blev ophugget engang i 1980'erne?
Det kunne være sjovt også at se fotos af den her på forummet...
Mvh. John
den i Skælskør var en anden, som stammede fra Maglemølle i Næstved; den var bygget af Schwartzkopf og lignede en "typisk tidlig Köf". Desværre var den i dårlig stand og blev ophugget engang i 1980'erne?
Det kunne være sjovt også at se fotos af den her på forummet...
Hej John,
Det er korrekt, MM-traktoren er denne http://www.deutsche-kleinloks.de/index.php?nav=1406157&id=30430&action=portrait :
Skælskør, Magle Mølle traktor, 29.08.1981 (nm).
Både KFA 1 og KFA 3 havnede i Skælskør, se: http://www.l-eriksen.dk/toge/vet/klubber/skaelskoerbanen/materiel/kfa3/1/index.php
KFA 1 (Triangel Type I 1932) solgtes 1966 til GM i Sydhavnen, senere til De Danske Sukkerfabrikker sammesteds:
Ex KFA 1, Sydhavnen 28.05.1986 (nm).
KFA 2 (Triangel Type 1 1932) blev ophugget 1971.
KFA 3 (Triangel Type 2 1933) solgtes til FDSB.
KFA 4 (Triangel Type 3 1933) solgtes 1938 til DSB traktor 70.
For KFA i øvrigt, se http://www.sebtus.de/op_kfa.html .
KFAs O&K-traktor var denne: http://www.rangierdiesel.de/index.php?nav=1406157&id=20569&action=portrait .
Bedste hilsener
Niels
Hej Forum
Prøv også at kikke på Sebtus's hjemmeside www.sebtus.de/
Her står bla. mere om Frihavnen.
Venlig hilsen.
Mogens V.
Hej Niels,
sikke et herligt indlæg og nogle dejlige billeder at få serveret på årets sidste torsdag
Selv husker jeg bedst KFS for de billeder, som jeg ikke fik taget... I 1992 boede jeg på Østerbro i København, hvorfor det var nærliggende at kigge nærmere på KFS. Dengang var Frihavnen stadig "indhegnet område", omend det sagtens kunne lade sig gøre at gå ind på området. Dog hang der skilte om "fotografering forbudt" ved alle porte.
En morgen var jeg alligevel klar med kameraet og Sentinel'en kom da også "cyklende" med en stribe godsvogne til havnen. Jeg hævede kameraet og tænkte "det går nok", men ikke så snart var jeg klar, før en af rangisterne fægtede med arme og ben og gjorde opmærksom på, at det måtte man ikke. Øv. Jeg blev nok lidt fornærmet, for siden turde jeg ikke prøve igen.
Retfærdigvis skal dog nævnes, at jeg senere fik mulighed for at fotografere MH 374 på Frihavnen, men den var ikke helt så spændende...
Senere kom Sentinel-traktoren som bekendt til Marslev, hvor jeg stødte på den sidste år:
KFS Sentinel-traktoren i Marslev, 24.04.2009.
Mvh. John
hvis noget har overlevet i Skælskør, står det der måske endnu eller er rykket med til Høng/Gørslev?
Hej John,
Tak for "blomsterne" og det fine foto - godt at se, at "englænderen" er i god form!
M.v.h. Niels
KFA 1 er i marslev
KFA 3 er et eller andet sted på fyn hos en privatmand, hvor den bare står og samler rust og støv
Tognumre og vagtinfo Aarhus Letbane
Oslo - Gøteborg - planer for opgradering af jernbanen?
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Oslo - Gøteborg - planer for opgradering af jernbanen?
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Prisen styrtdykker: Snart er det billigere at skifte elbilens batteri end benzinbilens motor
Ekstraregning skræmmer: Lynetteholms-metro kommer på slankekur
Nye batterier skal fordoble energien i en elbil: Honda melder sig ind i kapløbet
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt