Bus rapid transit (BRT) (Trafikpolitik)
Jeg er nødt til at spørge: Er du buschauffør, ejer af et busselskab eller har du på anden måde interesse i at der kører flest mulig busser rundt i landet?
Ad 1: Jeg forsøger at sætte det på spidsen. Pointen er at prisen er ikke alt. Man kan altid gøre noget billigere, men det er på bekostning af andre ting og det glemmer folk tit, særligt trafikforskere med en særlig forkærlighed for busser og som til daglig selv kører i deres egen bil.
Ad 2: Undlad venligst at blande DSB ind i det. DSB har ikke indflydelse på effektiviteten og komforten i letbaner/busser. Man kan i øvrigt give DSB skylden for meget, men at tog generelt er noget lort, den kan man ikke skyde over på dem. De agerer jo primært i DK. I lande som Schweiz, Tyskland, etc. er togtrafikken langt mere effektiv end her. I en by som Hannover f.eks., som er lidt større end Aarhus, men væsentlig mindre end Kbh kører et nydeligt letbane/sporvognssystem, og der er rigeligt med kundegrundlag!