NJ T52 (Generelt)
Hej alle!
Hvad er der blevet af NJ T 52?
Tak på forhånd
Hej alle!
Hvad er der blevet af NJ T 52?
Tak på forhånd
Hej alle!
Hvad er der blevet af NJ T 52?
Tak på forhånd
Lige PT. er den lejet ud til Arkil i forbindelse med sporrenoveringen i vendsyssel.
Jep, den kunne findes i Sulsted igår:
--
Mvh Morten L.
Hej Morten
Dejligt foto af NJ 152. Følger også Balfour Beatty Rail`Køf 152 med arbejdet på Vendsyssel banen
--
Hej Morten
Dejligt foto af NJ 152. Følger også Balfour Beatty Rail`Køf 152 med arbejdet på Vendsyssel banen
Tak
BB-rail Køf 152 var igår at finde i Hjørring, på sporhalen ud for Kmp (kaldet "Lasses Hoved").
Iøvrigt kommer der i nat (natten til 19/10-12) assistance til NJ T52.
Det er STAB TMX 1009 (ex. NJ M11) der kommer med Stena Scanrail i nat, som skal ned og hjælpe NJ T52 med arbejdet mellem Lindholm og Hjørring, resten af denne og næste uge.
--
Mvh Morten L.
Hej, kære MYMnord.
Undskyld, at jeg kom til at læse din personlige mail til Morten.
Det skyldes, at du sendte den til dette forum i stedet for som personlig mail Du har ikke personlig mail på forumet, så jeg kan ikke svare dig ad denne vej. Men kan tilføje yderligere oplysninger til forumet:
Iøvrigt hedder NJ-maskinen T52
T 52 kunne i øvrigt ses i Su (Sulsted) i dag over middag med skærvevognene. Inden middag var den på sporet mod Hvorupgaard. I Su er der enorme bjerge af ral og andre sten. Gad vide, hvorfor de skal fyldes i de enormt dybe grøfter, der er gravet nogle steder på Vendsysselbanen???
Der var også et skinnegående køretøj fra BB på banen mellem Sulsted og Tylstrup - som senere kørte videre mod nord fra Tylstrup. Hvor hele pladsen, hvor den tidligere station lå, nu er lagt "brak".
--
Mvh Morten L.
I dag kørte TMX1009 pendulfart mellem Frederikshavn og Lindholm (formoder jeg). Den kom da i hvert fald buldrende igennem Hjørring et par gange i hver retning i løbet af dagen.
Er man så færdig med sporarbejdet?
Man er færdigt så langt, at sporet er klar til drift. Det var prøveturen (2 gennemkørselsruter hver retning), for at se, at alt fungerer teknisk.
Der resterer nogle arbejder stadigt, bl. a. noget grøftearbejde, men strækningen er for så vidt klar.
/Jan
Man er færdigt så langt, at sporet er klar til drift. Det var prøveturen (2 gennemkørselsruter hver retning), for at se, at alt fungerer teknisk.
Der resterer nogle arbejder stadigt, bl. a. noget grøftearbejde, men strækningen er for så vidt klar.
/Jan
Ja, stort set.
Der kørtes følgende prøveture igår 28/10:
Fh-Hj, Hj-Fh, Fh-Lih, Lih-Hj, Hj-Lih, Lih-Fh, Fh-Lih og til sidst Lih-Fh.
Udover disse, blev TMX1009 også brugt til rust- og testkørsel af spor 3 i Fh, som i længere tid har været spærret.
Et par billeder nedenstående, fra nogle af kørslerne igår (der gjorde morgenvagten i Fh lidt sjovere )
--
Mvh Morten L.
...er stadig at finde i det nordjyske ifm restarbejder, efter sporombygningen af TIB25:
--
Mvh Morten L.
NJ T52 så jeg i torsdags stå på en blokvogn i Padborg.
Den skulle være kørt fra Skagen d. 11. november på en blokvogn, men hvad den har lavet i mellemtiden ved jeg så ikke.
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
To uger med ændrede tider for enkelte InterCityLyn og InterCity mellem Odense og København
Aftener med ændringer på regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener med ændret køreplan for to tog mellem Kalundborg og Østerport
Aftener, nætter og tidlige morgener med ændringer mellem Cph Lufthavn og Aarhus H