Hvor skal vi hen, du? (Billedegætterier)
...for at finde denne stump bane?
--
Venligst
Michael Deichmann
...for at finde denne stump bane?
--
Venligst
Michael Deichmann
Hej Michael.
Har du ikke lige glemt at lægge et foto ind
Egon
Hej Michael.
Har du ikke lige glemt at lægge et foto ind
Ha ha - jo, hvad skete der lige der?
--
Venligst
Michael Deichmann
Mon ikke den røde pind står i Tømmergravsgade?
Mon ikke den røde pind står i Tømmergravsgade?
Jo jo - når det gik hurtigt, men der er vel heller ikke så mange muligheder (tilbage) i København.
Streetview ser sådan her ud i dagslys:
Nu var der jo også nogle solide hints i en anden tråd, hvor jeg skriver at jeg skulle til Dieselhouse, som jo ligger lige i nabolaget.
Og så vil jeg da lige sige til de der GM freaks - det kan godt være at sådan en MZ III med nogle 1000 tons på krogen på vej op ad en passende stigning lyder maskulint, men sådan en 80 år gammel 8 cylindret dobbeltvirkende 2-takts dieselmotor på 22.500 HK lyder dælme dundremig også af noget.
Jeg har lige fundet et U-tube klip: http://www.youtube.com/watch?v=D24EMlA8Bzc
--
Venligst
Michael Deichmann
Sådan ser dit eget billede ud, når man skruer op for lyset
Jeg kan varmt anbefale Diesel House se når der er åbent på internettet og prøv at passe det med det er en dag de starter maskinen op og kører cirka et kvarter og så standser de den igen. Total god lyd.Jeg kan huske da jeg var barn man kunne høre når maskinen startede om morgenen. Jeg boede ikke så langt fra som barn, faktisk lige ved Ingerslevsgade/Skelbækgade
m.v.h.
Gæst fra Sundby
Den store motor bliver startet hver 1. og 3. søndag i hver måned præcis kl. 11.00 og får så lov til at køre i ca. 8-10 minutter. Som regel bliver der i ca. 10 minutter forinden start af motoren, kort fortalt lidt om motoren og dens opståen. Desværre er lyden og akustikken så elendig, at det meste af fortællingen ikke kan opfattes af selv normalt hørende, på grund af alt for meget bas og for høj lydstyrke på forstærkeranlægget. Dette problem har man tilsyneladende ikke kunnet løse derude, men bortset fra denne skønhedsfejl, er det en fornøjelse at se og i det hele opleve maskinen i vigør.
Venlig hilsen
Jens Møller