Ved DSB skulle damplokomotiverne efter krigen normalt have foretaget et såkaldt ”Stort eftersyn”, benævnt S reparation eller S revision, maksimalt hvert 7 år (total adskillelse). Derimellem skulle lokomotivet have gennemført et såkaldt ”Let eftersyn”, benævnt L reparation eller L revision. Derudover blev der foretaget såkaldte 0 (nul) reparationer, der mere kan betegnes som driftsreparationer såsom udskiftning af kedelrør, afdrejning af krumtapper på drivhjul eller foretaget reparationer noteret fra bl.a. Lfk. rapporter mv.
Fælles for S og L reparationer var, at revisionsdatoen (udgået fra værksted) blev noteret forrest barrierepladen (fodplade) på lokomotivet (og eventuelt tender) med arten af reparation (L eller S), hvor foretaget (CvA, CvK) samt dato. Sidstnævnte kan dog variere en dag eller to.
Ud over disse eftersyn blev der - jf. politireglementet - foretaget terminslagte eftersyn som stangeftersyn, kedeleftersyn, bremseeftersyn mv. Disse blev noteret, som med S-, L- og 0 reparationerne, dels i lokomotivets reparationsbøger (følger lokomotivet, opbevaredes normalt af Lokomotivmesteren) samt på Lokomotivkortet og Kedelbogen ved værkstedet. Alle reparationer blev ligeledes ført i diverse journaler for administrativt internt brug ved Maskinafdelingen, Maskintjenesterne og Centralværkstederne.
DSB litra T nr. 297 sidste revisionsdato er 21-12-1954, L-rev. CvA.
DSB litra T nr. 298 sidste revisionsdato er 23-06-1955, L-rev. CvA.
DSB litra T nr. 299 sidste revisionsdato er 29-04-1955, L-rev. CvA.
Dato for sidste reparation/revision er udtaget fra lokomotivkortet (2. Dc) for de enkelte lokomotiver.
Hvorfor en eventuel nyere dato i.f.m. kedelskift for DSB litra T nr. 299 ej er anført vides ikke, men udskiftningen har muligvis været henregnet til en 0 rep. og derfor ikke påført.
Desværre tillader formatet i Forum ikke at vise skematisk oversigt over DSB litra T.