Hej.
Det er ikke et billede, jeg har set før, og jeg ved heller ikke noget.
Jeg hæfter mig ved
1) skråningen er pæn. Lige til at komme muld på og så græs i. De tyder på et anlægsarbejde og ikke brunkul. Tøv er det slet ikke.
2) Der er kun små sten, så vi er nok øst for israndslinien. Stenene kan være fjernet?
3) Tøjet og generatoren siger anden verdenskrig. Vi skal dog nok hen midt i krigen eller de allerførste efterkrigsår, indtil olien kom tilbage.
4) Hvis billedhaveren var lokal, så er vi ikke langt fra han bopæl. Hvis han var omvandrende arbejder, kan billedet være hvorsomhelst fra. En entreprenør ansatte ofte både egne folk (dem, jeg lige kaldte omvandrende) og lokale. Arbejdet er vel ikke længere fra Hobro, end at billedhaveren kunne gå eller cykle til arbejdet, hvis han ellers havde dæk og slanger.
Netop omkrig Hobro foregik der flere arbejder på den tid. Andetsporsanlæg og andre udbygninger. Selv om noget først blev indviet efter krigen, kunne man jo godt have påbegyndt jordarbejderne under krigen som beskæftigelsesarbejde.
Prøv lokalarkivet i Hobro, om her skulle være lignende fotos. (Lokomotiv og tipvogne af samme type eller folk, der kan genkendes.
Meld resultatet tilbage, Tak.
Jeg har hænderne fulde, så inden for en (u)overskuelig fremtid kan jeg ikke tage mig af sagen. Hertil ville jeg nu også godt have fjernet arbejderne, så lokomotivet kunne ses.
Med venlig hilsen
Bent.