"Danmark er et førende jernbaneland"
af Erik H, Frederikssund, 14/9 2012, 19:45 (4463 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
Jeg tror de der har sagt dette, har været på et eller andet, der ikke er så sundt
God weekend
Erik H
--
Erik H
af KimC, 14/9 2012, 20:16 (4463 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
God humor, og et velvalgt billed til at understrege førerpositionen.
af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 15/9 2012, 10:58 (4462 dage siden) @ KimC
Det ligner en banal stave-/slåfejl, hvor der naturligvis skulle have stået: "Danmark er et førende jernbaneuland".
Eller også er der "nogen", der aldrig har været syd for grænsen og set, at der både kører indenlandske godstog, sporvogne og højhastighedstog i f.eks. Tyskland og Frankrig, altsammen eldrevet - øhm, hvor er det lige, at vi finder den slags her i Danmark ?. (Rigtige svar: Henholdsvis på motorvejen, museum og ingen steder).
--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
af Allan Eriksen, 15/9 2012, 12:15 (4462 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
Jeg er nu ikke helt sikker på at der er passagerer og dermed trafik nok til højhastighedsbaner i Danmark. Men mere direkte linieføringer var måske på sin plads.
1 København - Ringsted, her er man gået igang med anlægsarbejdet
2 Århus - Silkeborg, her er der planer om ny bane Brabrand Svejbæk og det vil spare tid for passagerer til Midtjylland/Nordvestjylland fra Århus området
3 Vejle Århus og Århus Ålborg der kan sikkert laves nogle forbedringer men lige hvor kan jeg ikke pege på.
4 Vestfyn bliver måske vanskeligt da der her er mange stationer der skal betjenes.
Hvor ellers kan jeg ikke lige se for mig.
Venlig hilsen
Allan
af Stig Bang-Mortensen, 16/9 2012, 18:19 (4461 dage siden) @ Allan Eriksen
Jeg havde besøg af et par canadiere i weekenden. De kom med toget fra Hamborg. Det var ikke hver dag de prøvede den slags.
Vi er priviligerede!