Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hillerød station lokalbanen (Generelt)

af Lars Kongshøj, 12/9 2012, 12:55 (4455 dage siden) @ Jakob Hansen

Hvad gør man så når begge systemer er implementeret når et godstog med stålplader fra Frederiksværk skal via S-togslinien til København?

Er det så med 70 km/t? Eller vil der være trækkraft der udstyres med både CBTC og ERMTS?


Normalt kører ståltoget via Kystbanen og Lille Nord, med omløb i Sq

Det er kun ifm at Kystbanen er lukket pga Nordhavnsvej-projektet, at man kører direkte af S-banen.

Der er formentlig også meget mindre kapacitet på S-banen, især når man kører uden HKT. Ståltoget (Rg-Frv) har ofte en højeste hastighed på 120 km/t på strækningen Rg-Sq, hvilket er højeste tilladte hastighed på strækningen Kh-Sq. Derfor er det muligt at indhente et Kystbane-tog, og dermed holde kanalen

Den egentlige årsag er i følge mit gæt ombygning af Ydre Bybane/tværbanen (også kaldet Ringbanen, selv om det er den mest snorlige strækning på s-tog-nettet). Dette har vist gjort det besværligt at køre ad s-banen med ståltoget.

Mvh Lars


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak