Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny linieføring i Østjylland (Generelt)

af Lars Kongshøj, 28/8 2012, 13:10 (4457 dage siden) @ Niels Bak

Hele den her debat minder mig om Roskildes pinlige forsøg på at sabotere den nye Ringstedbane via Køge bare fordi det så godt ud på et kort, at lyntogene drønede gennem Roskilde uden at stoppe alligevel...

Sådan er lokalpolitik, men fremstillingen er vist ret forenklet.

Men Roskilde har vist i mange år været utilfredse med togbetjeningen. S-tog til Roskilde var heller ikke godt nok. Jeg tror ikke Roskildes politikere falder til ro før man indfører lyntog nonstop Ro-Kn, i 5-minutters drift. Overdrivelser fremmer forståelsen. De burde kunne indse at man frigiver kapacitet på banen med den nye bane. Denne kapacitet ville kunne udnyttes med en opgradering af Kh. Den kommer givetvis på et tidspunkt.

Mvh. Lars


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak